هر آنچه باید برای عمل جراحی پروتز سینه بدانید!

فهرست مطالب

عمل جراحی پروتز سینه به عقیده بسیاری از پزشکان که جراحی زیبایی انجام میدهند از پرطرفدارترین انواع جراحی زیبایی سینه محسوب می شود که در این جراحی متقاضی می تواند نسبت به افزایش حجم سینه ها اقدام نماید.

 

طبق آمار همه ساله در کل دنیا تعداد بالایی از زنان اقدام به عمل جراحی پروتز سینه می کنند و این عمل یکی از متداولترین عمل جراحی زیبایی سینه در تمام جهان محسوب می شود و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

افراد پس از انجام عمل پروتز سینه شاهد افزایش اعتماد به نفس و همچنین بهبود روابط زناشویی خود بوده اند.

 

مزایای عمل جراحی پروتز سینه

مزایای عمل جراحی پروتز سینه

  • بهبود فرم و ظاهر سینه خانم ها
  • اصلاح وضعیت تقارن سینه ها خانم نسبت به یکدیگر
  • برگشت حجم از دست رفته سینه ها پس از بارداری و یا کاهش وزن شدید

 

پروتز سینه چیست؟

پروتز سینه

پروتز سینه باقتی است مشابه پستان و در شرایط خاص به جای بافت طبیعی پستان استفاده می شود. نام دیگر آن ایمپلنت سینه است که در شکل ها و فرم های متفاوتی وجود دارد و قابل تغییر است که بهترین نوع و سایز آن را میبایست پس از مشورت با بهترین جراح عمل پروتز سینه در مشهد استفاده کرد.

 

جنس پروتز ها از سیلیکون است و در قالب های مختلفی تولید می شوند تا اندازه و فرم سینه زنان را طبیعی نشان دهد. پروتز سینه یکی از روش های بزرگ کردن سینه می باشد.

 

در عمل جراحی پروتز سینه ، پروتز در داخل سینه و روی عضله قفسه سینه جهت فرم دهی ، بزرگ کردن و برجسته نشان دادن سینه قرار داده می شود.

چه افرادی کاندید مناسب برای جراحی پروتز سینه هستند؟

با توجه به اینکه عمل جراحی پروتز سینه شانس موفقیت بسیار بالایی دارد بنابراین نباید بر اساس گفته ها و درخواست های سایرین انجام شود و فرد خود با یک تصمیم شخصی در این مورد بگیرد.

خانم هایی که برای جراحی پروتز سینه مناسب هستند :

  1. افرادی که سینه های کوچکی دارند
  2. رشد سینه آنها کامل شده است
  3. بدن سالمی دارند
  4. به علت بارداری و یا کاهش وزن شدید از فرم سینه های خود احساس نارضایتی دارند
  5. نامتقارنی سینه ها

قبل از انجام عمل پروتز سینه خانم ها می توانند تصاویر قبل و بعد بیمارانی که این عمل را انجام داده اند را مشاهده کنند. این کار به آنها کمک می کند که از عمل پروتز سینه انتظارات واقع بینانه ای داشته باشند.

 

سن مناسب براي عمل جراحی پروتز سینه

تقریبا از زمان بلوغ سینه کامل عمل جراحی پروتز سینه قابل انجام است. باید گفت در سن های بالاتر و پس از یائسگی زنان هم پروتز سینه خانم ها را دچار مشکل نمی کند. رنج سنی که اغلب این عمل را انجام می دهند بین 25 سال تا 45 سال است. بطور کلی نمی توان محدوه سنی خاصی را برای جراحی پروتز سینه در نظر گرفت.

 

ویزیت و مشاوره قبل از عمل پروتز سینه

مشاوره قبل از عمل پروتز سینه

در جلسه مشاوره قبل از عمل جراحی سینه بیمار میایست تمامی انتظارات و خواسته های خود را که از انجام عمل انتظار دارد با جراح مطرح نموده و در این زمینه کاملا توجیه می شود تا به پاسخ سوالات خود برسد.

در این جلسه تصاویر و خصوصیات فیزیکی بیمار بررسی می شود تا عدم تقارن و حدود آناتومیک پستان ها که بر انتخاب نوع پروتز تاثیر می گذارند، مشخص شود.

بیمار بایستی متوجه محدودیت های پوشش بافتی پستان خود باشد و اینکه انتخاب پروتز مستلزم در نظر گرفتن شکل و توپوگرافی پستان دارد.

عكس های قبل و بعد از عمل پروتز سینه بیماران دیگر می تواند مثال های خوبی برای فهمیدن نتایج عینی بعد از عمل ها باشد.

 

ثابت شده است که مشارکت بین جراح و بیمار در انتخاب نوع پروتز و مراقبت های بعد از عمل، باعث افزایش رضایت مندی بیمار و در مجموع بهبود نتایج زیبایی عمل می شود.

 

انواع مدل پروتز سينه

انواع مدل پروتز سينه

پروتز سیلیکونی :

از لحاظ بافتی مشابه بافت سینه هستند و محتوای داخل آن ژل سیلیکون می باشد. این نوع پروتز برای افراد بالای 22 سال توصیه می شود. اگر پروتز سیلیکونی را انتخاب کردید حتما جهت اطمینان از عملکرد خوب پروتز ویزیت های منظم نزد پزشک را در برنامه تان داشته باشید.

 

پروتز سالینی :

این پروتزها فرم یک دستی به سینه می دهند و محتوای آن آب نمک می باشد. عمدتا برای بیماران زیر هجده سال استفاده می شوند. در صورتی که مایع درون پروتز سالینی به بیرون نشت کند، به طور طبیعی جذب بدن خواهد شد.

 

هزينه عمل پروتز سينه

هزینه عمل جراحی پروتز سینه به عواملی مانند نوع پروتز ، محل انجام عمل جراحی و همچنین تجربه جراح بستگی دارد. لازم بذکر است بیمه ها هزینه عمل های زیبایی را معمولا متقبل نمی شوند. هزینه ها شامل موارد زیر می گردد :

  • هزینه آزمایش‌ها
  • هزینه بیهوشی
  • هزینه بیمارستان
  • هزینه حق العمل جراح
  • هزینه داروها
  • هزینه کرست‌های مخصوص

 

عوارض بعد از عمل جراحی پروتز سینه

عوارض پروتز سینه

پروتز سینه به هیچ وجه عارضه خطرناك از قبیل سرطان ایجاد نمی كند و برای بررسی بافت سینه ماموگرافی با روش خاص و همچنین سونوگرافی كافی می باشد. همچنین پروتز هیچ اختلالی در حاملگی، شیر دهی و باروری ایجاد نمی كند. گرچه تقریباً قریب به اتفاق كسانی كه این عمل را انجام می دهند هیچ مشكل جدی پیدا نمی كنند ولی باید عوارض نادر به افراد گوشزد شود.