آیا با مهمترین نکته های بعد از عمل بینی در مشهد آشنا هستید؟

فهرست مطالب

نکته های بعد از عمل بینی در مشهد که انجام می‌دهید نیز نقش بسیار زیادی روی نتیجه نهایی دارد. جراح به احتمال قوی برای بعد از عمل بینی به شما بایدها و نبایدهایی را توصیه خواهد کرد که لازم است این توصیه‌ها را جدی بگیرید تا مشکلی بعد از عمل برای شما پیش نیاید. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد بایدها و نبایدهایی که لازم است بعد از جراحی بینی در مشهد رعایت شود اطلاعات جامعی را در اختیارتان قرار دهیم.

نبایدهای بعد از عمل بینی

جراحی بینی از جمله حساس‌ترین جراحی‌های زیبایی به شمار می‌رود که مراقبت بعد از عمل نقش بسیار بزرگی در روند بهبود هرچه سریع‌تر و نتیجه دلخواه بینی را برای شما به همراه دارد. حال اگر شما برای جراحی بینی مصمم هستید و تصمیم دارید که به اتاق عمل زیبایی مراجعه کنید ما در ادامه به 10 مورد از کارهایی که بعد از جراحی بینی باید از آن اجتناب کنید اشاره خواهیم کرد که رعایت کامل این نکات شما را از بروز مشکلات جدی رها خواهد کرد.

سوراخ کردن بینی بعد از عمل بینی

امروزه پیرسینگ بینی یا سوراخ کردن و کاشت نگین یا حلقه بر روی بینی بسیار مد شده است که ظاهر جذابی هم دارد و اکثر مشاغل نیز افرادی با این ظاهر را پذیرا هستند. اگر شما نیز از آن دسته از کسانی هستید که بعد از عمل بینی قصد انجام پیرسینگ بینی را دارید بهتر است چند ماهی دست نگهدارید. زیرا جراحان به منظور بهبود صحیح و سریع بینی توصیه می‌کنند که تا چند ماه بعد از جراحی بینی از سوراخ کردن بینی خودداری کنید. با این‌که بیشتر فروشگاه‌های پیرسینگ یا مراکز انجام آن، اطلاعات و توضیحی در این باره به شما خواهند داد اما شما سعی کنید که برای انجام این کار با جراحتان مشورت کنید.

فین کردن

فین کردن از جمله نبایدهایی است که در هفته‌های اول پس از جراحی بینی باید از آن اجتناب کنید. زیرا در طول سه هفته اول بافت‌های بینی پس از جراحی به شدت حساس هستند و فین کردن‌های شدید و پی در پی موجب تحریک بافت‌های بینی می‌شود که باید سعی کنید تا حد امکان در دوره نقاهت از راه دهان نفس بکشید.

شنا

معمولا تا دو ماه یعنی تا زمانی که جراح شما اجازه نداده است، نباید فکر شنا کردن یا حتی رفتن داخل استخر به سرتان بزند. زیرا با شنا کردن بینی شما در معرض آب کلردار یا شور قرار می‌گیرد که باعث سوزش زخم‌ها می‌شود و منجر به تحریک زخم‌های در حال بهبود و یا راه‌های تنفسی ظریف بینی خواهد شد. همچنین لازم است بدانید که شنا کردن فشار زیادی به بینی وارد می‌کند که با این وجود به احتمال زیاد نتیجه جراحی بینی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و حتی ممکن است نتیجه عکس دریافت کنید.

مصرف الکل بعد از عمل بینی

از دیگر نبایدها مصرف الکل است که بعد از جراحی و تا زمان بهبودی کامل بینی نباید از نوشیدنی‌های الکلی استفاده کنید. زیرا مصرف الکل به همراه داروهای تجویز شده توسط جراح، می‌تواند اثرات مخربی را بر روی بدن به جا بگذارد. علاوه بر این الکل موجب رقیق شدن خون می‌شود که ممکن است منجر به خون‌ریزی بینی شود. پس حتما در رعایت این نکته های بعد از عمل بینی در مشهد حداقل تلاش خود را به مدت دو هفته به کار گیرید و به منظور جلوگیری از خشکی بدن از آب هیدراته استفاده کنید و نوشیدن آب فراوان را به شکل یک عادت برای خود درآورید.

تمیز نکردن بینی با گوش پاک‌ کن

به طور طبیعی بینی تا دو روز بعد از عمل جراحی دچار خون‌ریزی خواهد شد و همین‌طور دچار آب‌ریزش بینی شدید و متعاقبا پر از مخاط نیز می‌شود و جای نگرانی نیست. اما برای تمیز کردن داخل بینی به هیچ عنوان نباید از گوش پاک کن یا دستمال کاغذی استفاده کنید. جراح بعد از عمل دستورالعمل‌هایی را در جهت تمیز نگه داشتن بینی خواهد گفت که در این مواقع چه کارهایی باید انجام دهید.

جویدن زیاد

برای بهبود سریع‌تر پس از عمل بینی از جویدن زیاد خودداری کنید و غذاهایی را بخورید که به جویدن زیاد نیاز ندارند. زیرا جویدن زیاد باعث تکان خوردن صورت می‌شود که ممکن است موجب درد بینی شود اما حواستان باشد که به منظور رعایت این نکته برای نخوردن غذا بهانه نیاورید زیرا اکثر داروهای تجویز شده توسط پزشک باید با وعده غذایی مصرف شوند.

مقایسه کردن نتیجه جراحی بینی خود با بینی دیگران

لازم است به شما بگوییم که هدف از هر عمل زیبایی باید بهبود بخشیدن به وضع ظاهر باشد نه رسیدن به زیبایی کامل و افراد باید قبل از عمل بینی به درک این هدف رسیده باشند. زیرا بینی هر کسی از زمانی که متولد می‌شود به طور طبیعی متفاوت و منحصر به فرد از دیگری است و قطعا بعد از جراحی نیز متفاوت خواهد بود، بنابراین نتیجه عمل بینی خود را با دیگران مقایسه نکنید. به علاوه حتما قبل از عمل بینی، جراح به شما توضیح خواهد داد که بینی شما چه شکلی خواهد شد و چه تغییراتی امکان‌پذیر است.

سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

لازم است که چند هفته قبل از عمل بینی، سیگار کشیدن و قلیان را ترک کنید زیرا نیکوتین موجود در تنباکو موجب منقبض و کوچک‌تر شدن رگ‌های خونی می‌شود و جریان خون را کندتر می‌کند. در این صورت زخم‌ها بیشتر نمایان می‌شوند و روند بهبود ممکن است، متوقف شود. پس این مورد را حتما جدی بگیرید و اگر هم نمی‌توانید سیگار کشیدن را ترک کنید، حداقل تا چند هفته بعد از عمل بینی از کشیدن سیگار و قلیان دست بکشید.

قضاوت زود هنگام در مورد نتیجه عمل

ممکن در روزها‌ی اول به دلیل زخم‌های روی بینی و آثار بی‌هوشی از بینی خود دل‌زده شوید اما باید صبور باشید و سریع بر اساس روزهای اول قضاوت نکنید. ابتدا اجازه دهید تا کبودی و ورم به طور کامل از بین بروند و سپس در مورد بینی خود و کار جراح قضاوت کنید.

چسب‌ زدن بینی

از مهم‌ترین مراقبت های پس از عمل بینی که در نتیجه عمل تاثیر بسزایی دارد، استفاده از چسب بینی است که به منظور کاهش تورم و شکل‌دهی بینی استفاده می‌شود. مدت زمان استفاده از چسب بستگی به نوع پوست بیمار دارد که تقریبا 2 هفته اول به منظور شکل‌دهی بینی و کاهش تورم و پس از آن فقط برای کاهش تورم است که ممکن است استفاده از چسب تا 6 ماه نیز طول بکشد. معمولا افرادی که پوست نازک و شفافی دارند به مدت دو هفته و کسانی که پوست ضخیم دارند تا حداقل 2 ماه استفاده از چسب ضروری است و هیچ‌گونه عوارضی ندارد.

باید های بعد از عمل بینی

جراحی بینی یا رینوپلاستی از بیشترین عملیات انجام شده در جهان می‌ باشد که توجه به توصیه جراح و بایدهای بعد از عمل بینی دوره‌ای حساس برای شکل‌گیری و روند بهبود است که این دوره از جایگاه بسیار مهمی نسبت به نتیجه دلخواه برخوردار است. همچنین برای کاهش درد بعد از عمل جراحی بینی تزریق یا درمان خاصی وجود ندارد و تنها باید توصیه‌های پزشک را رعایت کنید تا از عوارض عمل بینی تا آن‌جایی که ممکن است جلوگیری شود. توجه داشته باشید که تقریبا به مدت یک هفته بر روی بینی شما گچ قرار داده می‌شود که باید مراقب باشید هنگام شست‌وشوی سر، گچ روی بینی شما خیس نشود.

اگر هنگام عمل بینی از بی‌هوشی عمومی استفاده کرده باشید، تا زمانی که اثر بی‌هوشی از بین نرفته باشد، نمی‌توانید رانندگی کنید و لازم است که حتما یک نفر به عنوان همراه در کنار شما باشد. یادتان باشد که هنگام عطسه کردن حتما دهان خود را باز نگه دارید تا به بینی فشار زیادی وارد نشود. پس از جراحی هنگام تعویض پانسمان سعی کنید که لب بالای خود را زیاد تکان ندهید تا از درد ناشی از تکان خوردن بینی جلوگیری شود. اگر روی بینی شما آتل قرار داده شده است، آتل را خشک نگه‌ دارید و در صورتی که آتل شکل اولیه یا محکم بودن خود را از دست داد سریع با پزشک تماس بگیرید و همین‌طور از لباس‌های دکمه دار استفاده کنید، کمتر صحبت کنید و بیشتر استراحت کنید.

می‌توانید برای جلوگیری از احساس درد پس از عمل بینی از مسکن‌هایی که جراح بینی تجویز کرده است، استفاده کنید و اگر در این مدت می‌خواهید از داروهای دیگری استفاده کنید لازم است که حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید. بعد از عمل بینی تا زمانی که اسپیلینت سیلیکونی از داخل بینی بیرون آورده شود باید در فرم خوابیدن بعد از عمل بینی دقت کنید و حتما از دو عدد بالشت استفاده کنید زیرا بالا نگه‌داشتن سر از ورم جلوگیری می‌کند. پوست بینی بعد از عمل بینی حساس می‌شود بنابراین باید به منظور جلوگیری از تحریک پوست در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید و نیز پس از عمل حفظ درجه حرارت اتاق در سطح معین ایمن‌ تر خواهد بود.

سخن پایانی

به عنوان سخن پایانی باید بدانید که به طور کلی تقریبا بیشتر از یک سال طول می‌کشد تا فرم نهایی بینی مشخص شود، پس باید صبوری کنید و سریع در مورد نوع جراحی قضاوت نکنید. لازم است بدانید که بعد از برداشتن پانسمان، بینی شما در نگاه اول بزرگ‌ تر از قبل به نظر می‌ رسد و حتی ممکن است کمی به سمت بالا منحرف شده باشد و در کسانی که پوست ضخیمی دارند مدت زمان بیشتری طول بکشد تا بینی شکل نهایی خود را بدست آورد. اما در پایان همان‌ طور که در بالا گفته شد با رعایت نکته های بعد از عمل بینی در مشهد روند بهبود به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت و شما سریع‌تر به نتیجه دلخواه دست خواهید یافت و از زیبایی بینی خود لذت خواهید برد.

متاسفانه در حال حاضر در روشی که به صورت فتوشاپ تغییرات بر روی بینی بیمار ایجاد می‌شود که اکثرا هم واقعی نیستند به داوطلبان جراحی بینی گارانتی غیر واقعی داده می‌شود. پس لازم است که قبل از تصمیم نهایی به طور کامل در مورد جراح مد نظر خود تحقیق کنید تا پس از جراحی مشکلی برای شما ایجاد نشود. همچنین به شما توصیه می‌کنیم که اگر در شرایط روحی مناسبی نیستید، تصمیم به عمل بینی نگیرید و عجولانه حرکت نکنید. در پایان امیدواریم که به بایدها و نبایدهای بعد از عمل بینی توجه کامل داشته باشید تا در سلامت و رضایت کامل از جراحی بینی خود لذت ببرید.