عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

فهرست مطالب

اگر شما هم قصد عمل بینی را دارید شاید با خودتان فکر کرده اید که عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟ باید بدانید که پس از عمل جراحی بینی حدودا یک هفته تا 10 روز زندگی عادی شما با اختلال مواجه می شود و حتی ممکن است عوارض عمل بینی تا یکسال با شما همراه باشد. افرادی که قصد انجام عمل بینی دارند باید سختی ها و رنج های آن را به جان بخرند. برای افرادی که شرایط لازم برای عمل بینی را ندارند عمل بینی می تواند خطرآفرین باشد.

در هر عمل جراحی که روی هر عضوی از بدن انجام می شود عوارض و آثاری را باقی می گذارد که جهت رفع آن عوارض میابیست بخوبی مراقبت های بالینی را انجام داده و داروهایی که پزشک شما تجویز کرده بموقع و سروقت مصرف نمایید.

 

عوارض عمومی عمل بینی

عوارض عمومی عمل بینی | عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

  • عفونت
  • خونریزی
  • بی حسی
  • هماتوما (جمع شدن خون زیر پوست)
  • ورم و کبودی
  • زخم داخل بینی
  • عدم موفقیت عمل و نیاز به عمل مجدد (عمل ترمیمی بینی یا ثانویه)

 

سبک زندگی شما تعیین می کند عوارض عمل جراحی بینی ا چه حد می تواند بر روی شما تاثیر منفی بگذارد. آمادگی برای عمل بینی ارتباط تنگاتنگی با سبک زندگی شما دارد.

 

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

افرادی که الکل و سیگار مصرف میکنند :

مصرف-الکل-و-سیگار | عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

خونریزی بیش از حد حین عمل از جمله خطراتی است که افراد سیگاری و الکلی را تهدید می کند چون هر دو آنها اثرات بسیار مخربی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن دارند بنابراین اگر سیگاری هستید و یا الکل مصرف می کنید و قصد انجام عمل بینی را دارید هر چه سریعتر مصرف سیگار و الکل را باید قطع کنید.

 

افراد دیابتی :

افراد دیابتی کاندیداهای خوبی برای عمل جراحی بینی نیستند زیرا اکثر آنها مشکلات قبلی و کلیوی دارند و بهبودی زخم آنها با کندی انجام می شود.

 

بیماران قلبی و عروقی :

در جریان عمل جراحی بینی از بیهوشی عمومی استفاده می شود و یکی از خطراتی که ممکن است وجود داشته باشد واکنش منفی بدن به مواد بیهوشی است.

افرادی که دچار بیماری قبلی و عروقی هستند مواد بیهوشی برای آنها می تواند بسیار خطرآفرین باشید و حتی ممکن است منجر به مرگ شود! بنابراین هرگونه بیماری قبلی و یا حساسیت به مواد بیهوشی را قبل از عمل حتما با پزشک خود مطرح نمایید.

 

افرادی که کم خونی دارند :

کم خونی | عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

خونریزی حین عمل امری طبیعی است و افرادی که دچار کم خونی باشند ممکن است برای آنها عمل بینی خطراتی را به همراه داشته باشد بنابراین حتما این مورد را قبل عمل به اطلاع پزشک خود برسانید.

 

افرادی که دچار اختلالات تنفسی هستند :

مشکلات ریوی یکی دیگر از موانع عمل بینی است که می تواند از قصد شما برای انجام عمل بینی جلوگیری کند زیرا ممکن است در زمان بیهوشی بدلیل اختلالات تنفسی و ریوی مشکلاتی بوجود بیاید که خطرناک باشد.

 

عدم تعادل روانی :

لازم است فردی که تصمیم به عمل بینی می گیرد از سلامت عقلی کامل برخوردار بوده و عمل جراحی به انتخاب خود فرد انجام شود. داوطلب عمل باید مطمئن باشد هنگام تصمیم گیری تحت فشار روانی نبوده و از نظر روحی در اوضاع خوبی به سر می‌برد. زیرا تاثیرات این عمل تا آخر عمر همراه فرد می‌ماند و در صورت پشیمانی از عمل، راه بازگشتی وجود ندارد.

 

دکتر آرش بیرقی طوسی

جراح عمل بینی در مشهد

دکتر آرش بیرقی طوسی | عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دارای دانشنامه برد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی