معرفی انواع مدل پروتز سينه جدید سال 1402 + (عکس پروتز سینه)

فهرست مطالب

 

کاشت انواع مدل پروتز سينه به منظور حجم دهی و بزرگ کردن سینه انجام می شود و جزء جراحی های زیبایی به شمار می رود. استفاده از انواع مدل پروتز سينه به یکی از روش های محبوب و رایج در بین خانم ها تبدیل شده و هر ساله به تعداد افرادی که از این روش جراحی به پزشک متخصص جراح زیبایی مراجعه می کنند رو به افزایش است. عمل جراحی پروتز سینه در خانم ها منجر به افزایش اعتماد به نفس آنان می گردد.

در ادامه با همراه باشید تا انواع مدل های پروتز سينه را به شما معرفی کنیم…

 

اصلاح افتادگی با عمل پروتز سينه

اصلاح افتادگی سینه دارای درجات مختلفی است :

اصلاح افتادگی با پروتز سينه

در افتادگی سینه درجه 1 و بعضی از انواع درجه 2 با استفاده از پروتز سینه قابل اصلاح است اما برای اغلب افتادگی های سینه درجه 2 و همه ی افتادگی های درجه 3 میبایست عمل لیفت سینه یا ماستوپکسی انجام شود پس با این توضیحات در صورتی که به فردی گفته شود که با پروتز عمل لیفت سینه اصلاح شده و سینه ها بالاتر می رود فقط در افتادگی سینه درجه 1 و بعضی از انواع درجه 2 امکان پذیر است.

مزایای استفاده از پروتز سینه

جراحی پروتز سینه با هدف تغییر در شکل، اندازه، بافت و افزایش حجم سینه انجام می گردد. در حین این عمل ممکن است جراح از پروتزهای سیلیکونی و یا دیگر ایمپلنت ها در بافت سینه و یا بخش زیرین عضلات سینه استفاده کند. ایمپلنت سینه بسته یه جنس و کیفیت آنها معمولا بین 7 تا 12 سال عمر می کنند.

مزایای استفاده از پروتز سینه

مزایای پروتز سینه به شرح ذیل می باشد :

  • افزایش حجم سینه هایی که به طور طبیعی کوچک هستند.
  • برگشت پذیری سینه به شکل اولیه پس از بارداری، شیردهی و یا رژیم کاهش وزن
  • اصلاح شکل تقارن سینه ها که ممکن است بر اثر یک حادثه نامتقارن شده باشند.
  • برگشت به شکل اولیه سینه ها پس از عمل های جراحی

به طور کلی عمل پروتز سینه ممکن است برای بازسازی و یا زیبایی انجام شود، در موارد سرطان سینه جراحی برای بازسازی سینه ها انجام می شود و در مواردی که افزایش حجم سینه ها موردنظر است جراحی با هدف زیبایی انجام می گیرد. در هر دو حالت این جراحی تاثیر بالایی در برگشت اعتماد به نفس در بانوان داشته و احساس خانم ها را در مورد جاذبه های زنانه خود بر می انگیزد.

شما می توانید در مشاوره اولیه عمل بزرگ شدن سينه  راجع به انتظاراتی که از نتایج عمل دارید، اعم از اندازه و فرم و همچنین نوع ایمپلنت سینه که ترجیح می‌دهید استفاده شود، با دکتر بیرقی صحبت کنید.

انواع مدل پروتز سينه بر اساس جنس

بر روی تمام پروتزها یک پوشش از جنس سیلیکون وجود دارد که بر اساس نوع سطح آن به سه دسته تقسیم می شوند :

  1. پرونز با سطح صاف (Smooth)
  2. پروتز با سطح زبر (Ten Tured) که سطح آنها حالت مخملی دارد
  3. پروتز پلی اورتان که برو روی این پروتز ها یک لایه از مخمل کشیده شده و برای بیماران خاص استفاده می شود.

از نظر جنس پروتزها را به دسته بندی دیگری بر اساس دو نوع آب نمکی و سیلیکونی نیز تقسیم بندی می شوند :

پروتز آب نمکی

پروتز آب نمکی یکی از انواع پروتز سینه می باشد که شکل آن گرد بوده و با آب نمک (محلول سالین) پر شده است. در صورتی که پروتز آب نمکی پاره شود مایع درون آن از داخل پروتز خارج شده و جذب بدن خواهد شد اما ضرری ندارد. استفاده از پروتز آب نمکی برای سنین زیر 18 سال ممنوع اعلام شده است.

پروتز آب نمکی

مزایا و معایب پروتز آب نمکی

  • برای جایگذاری در عمل پروتز سینه به برش کمتری نیاز دارد.
  • پس از جایگذاری نیاز کمتری به بازدید دوره ای پزشک دارد.
  • حالت طبیعی سینه را ندارد.
  • احتمال اینکه خود به خود مایه درون آن خالی شود وجود دارد.
  • ممکن است بافت سینه را تحت تاثیر قرار دهد.

پروتز سیلیکونی

شکل و ظاهر پروتز سیلیکونی هم مانند آب نمکی گرد می باشد با این تفاوت که داخل آن با نوعی ژل چسبنده پر شده و شکلی طبیعی تر دارد. در صورت پاره شدن پروتز سیلیکونی برخلاف نوع آب نمکی، جذب بدن نمی شود و ممکن است مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند. از این نوع پروتز برای افرادی که زیر 23 سال هستند استفاده نمی شود. معمولا از پروتز سیلیکونی برای پس از سرطان سینه در جهت اصلاح و بهبود شکل ظاهری سینه ها می شود استفاده کرد.

پروتز سیلیکونی

مزایا و معایب پروتز سیلیکونی

  • ظاهر طبیعی تر و هم جنس با بافت سینه
  • ریسک پایین تر نسبت به خالی شدن محتوای آن
  • هزینه بالاتر نسبت به انواع دیگر
  • لازم است در طول دوره حیات فرد مرتبا توسط پزشک بازدید شود
  • نیاز به برش های بیشتر دارد.

انواع مدل پروتز سينه بر اساس شکل

پروتز سینه بر اساس شکل به دو دسته تقسیم می شود :

پروتز سینه مدل گرد (راند)

این پروتزها دایره ای شکل و گرد می باشند و از هر دو طرف پشت و رو به هم شبیه هستند. از این پروتزها معمولا برای افزایش حجم بخش های بالایی سینه مورد استفاده می شود. پروتز راند به سینه خانم ها ظاهری گرد و یکدست می دهد.

پروتز سینه مدل گرد

پروتز سینه اشکی

این پروتزها از نظر شکل شبیه قطره اشکی می باشند به این معنی که بخش بالای آنها از بخش پایینی حجم کمتری دارد. از پروتز قطره اشکی به طور معمول برای بیمارانی که سینه آنها برداشته شده بازسازی می شود. برای اینکه سینه نمای طبیعی تری داشته باشند از پروتزهای قطره اشکی استفاده می شود تا پستان ها شکل طبیعی تری به خود بگیرند.

پروتز سینه اشکی

پروتز سینه اشکی بهتر است یا پروتز سینه مدل گرد ؟

همانطور که بالاتر گفته شد پروتزهای سینه به دو شکل گرد و اشکی تقسیم بندی می شوند.

جنس مدل سینه اشکی سیلیکونی بوده و ظاهر آنها در نگاه اولیه شبیه اشک می باشد که بخش زیرین آن برجسته و بخش فوقانی آن باریک و نوک پستان رو به بالا است. جهت برش سینه و جایگذاری پروتز سینه اشکی مستلزم برش بزرگ تری است به این دلیل که شکل ظاهری پستان به این صورت است که بخش پایینی بزرگ تری دارد.

پروتز سینه اشکی به هیچ عنوان نباید دچار چرخش و جابجایی شوند در غیراینصورت ظاهر نامطلوبی پیدا می کنند و نیاز به جراحی ترمیمی و ثانویه جهت اصلاح وضعیت پیدا می کنند.

برعکس مدل قطره اشکی، پروتز سينه مدل گرد در صورت چرخش و جابجایی هیچ مشکلی را در ظاهر پستان ها بوجود نیاورده و نیاز به جراحی پس از آن نیست اما در ظاهر و زیبایی مدل اشکی را هم ندارند. شکل این پروتزها گرد است و از نظر ظاهری بزرگ تر و توپرتر به نظر می رسند.

مقایسه انواع مدل پروتز سینه

در مقایسه این دو مدل می توان گفت خانم هایی که تمایل به بزرگ کردن سینه‌ها با جراحی پروتز سینه بیش از حد نرمال داشته باشند باید از مدل گرد و خانم هایی که زیبایی و نمای طبیعی سینه را دوست دارند از مدل اشکی می توانند استفاده کنند. تفاوت دیگر این دو مدل آن است که پروتزهای گرد برای جراحی های ترمیمی یا اصلاحی مناسب است اما پروتزهای مدل قطره اشکی برای خانم هایی که افتادگی سینه هستند و یا سینه های آنها نامتقارن شده است مناسب می باشد.

بطور کلی خانم هایی که سینه های نرم با شکل اولیه بدون مشکل دارند از پروتز گرد و خانم هایی که سینه های تخت و دارای پوشش نرم خیلی کم و بدون شکل دارند از پروتز اشکی استفاده کنند.

انواع مدل پروتز سينه بر اساس برجستگی

پروتزهای سینه بر اساس برجستگی به سه دسته تقسیم می شوند :

  1. پروتز با برجستگی کم (Low Profile)
  2. پروتز با برجستگی زیاد (High Profile)
  3. پروتز با برجستگی خیلی زیاد (Ultra-High Profile)

با توجه به شرایط فرد بیمار و نوع جراحی، پزشک یکی از انواع مدل پروتز سينه از نظر برجستگی را انتخاب می کند. این امکان وجود دارد که بر اساس درخواست بیمار و یا صلاحدید جراح هر کدام از این دسته بندی های پروتز انتخاب شوند بعنوان مثال ممکن است دلیل استفاده از پروتز بعد از سرطان سینه باشد و یا اینکه برای زیبایی از پروتز استفاده شود.

بهترين مارك پروتز سينه چيست ؟

زمان انتخاب مارک پروتز سینه، مهم است که با جراح پلاستیک خود مشورت کنید تا بهترین گزینه را با توجه به شرایط خود پیدا کنید. مارک هایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم تنها چند نمونه از برندهای پروتز سینه هستند که ممکن است در بازار پیدا کنید.

پروتز سینه مارک منتور (Mentor)

منتور یکی از محبوب‌ترین برندهای پروتز سینه در جهان است. پروتزهای Mentor از سیلیکون با کیفیت بالا ساخته شده‌اند و دارای ضمانت مادام‌العمر هستند. این پروتزها در طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها و شکل‌ها موجود است و می‌توانند برای انواع اهداف زیبایی و یا ترمیمی استفاده شوند.

پروتز سینه مارک منتور (Mentor)

پروتز سینه مارک آلرگان (Allergan)

پروتزهای Allergan Natrelle از سیلیکون با کیفیت بالا ساخته شده‌اند و دارای ضمانت 10 ساله هستند. پروتزهای آلرگان در شکل ها و اندازه های مختلفی تولید شده اند و پاسخگوی بسیاری از نیازهای بیماران هستند.

پروتز سینه مارک سینترا (Sientra)

Sientra هم یکی دیگر از مارک های معتبر پروتز سینه است که در سال 2006 تأسیس شده است. پروتزهای Sientra سیلیکونی هستند و با کیفیت بالایی ساخته شده‌اند، همچنین دارای ضمانت مادام‌العمر هستند.

جدول سایز پروتز منتور

برند منتور پروتز سینه را در سه شکل متفاوت ارائه می‌کند: گرد، انحنادار و ایمپالر. پروتزهای گرد ظاهری گرد و یکنواخت ایجاد می‌کنند، در حالی که پروتزهای انحنادار یک ظاهر طبیعی‌تر و نرم‌تری دارند. پروتزهای ایمپالر برای خانم هایی که به دنبال افزایش حجم سینه های خود هستند، بهترین گزینه است.

در تصویر زیر می توانید جدول سایز پروتز منتور را مشاهده کنید :

جدول سایز پروتز منتور

کمپانی Mentor همچنین پروتز سینه را در سه اندازه مختلف تولید می‌کند: کوچک، متوسط و بزرگ. انتخاب اندازه پروتز سینه به عوامل مختلفی از جمله اندازه سینه فعلی شما، شکل بدن و هدفی که جراح شما می خواهد در عمل زیبایی پیاده سای کند، بستگی دارد.

قیمت پروتز سینه به چه عوملی بستگی دارد؟

جهت تعیین قیمت پروتز سینه باید گفت که عوامل مختلفی در آن تاثیرگذار است از جمله :

  • نوع پروتز سینه : پروتز‌های سینه می‌توانند از مواد مختلفی ساخته شوند، مانند سیلیکون یا سالین (محلول نمک) که هر یک هزینه‌ها و قیمت های متفاوتی دارند.
  • اندازه پروتز سینه : همانطور که قبلا گفتیم، پروتزهای سینه در اندازه‌های مختلف موجود هستند. اندازه پروتزی که انتخاب می‌کنید بر قیمت آن تأثیرگذار است.
  • محل قرارگیری پروتز سینه : پروتزهای سینه می‌توانند در زیر بافت سینه یا زیر عضله سینه قرار گیرند که این مورد هم در قیمت نهایی آن تاثیرگذار است.
  • پوشش بیمه : برخی بیمه‌ها ممکن است بخشی از هزینه‌های خرید پروتز سینه را پوشش دهند، اما این به نوع بیمه و سیاست‌های خاص شرکت بیمه شما بستگی داشته باشد.

عوارض پروتز سینه

استفاده از پروتز سینه می‌تواند عوارضی برای فرد به همراه داشته باشد، اگرچه این عوارض در اکثر افراد رخ نمی‌دهد.

در ادامه به برخی از عوارض پروتز سینه اشاره می کنیم :

  • عفونت : عفونت یکی از شایع‌ترین عوارض پروتز سینه است. عفونت می‌تواند باعث درد، قرمزی، تورم و تب شود. اگر علائم عفونت دارید، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.
  • خونریزی : خونریزی یک عارضه نادر پروتز سینه است. خونریزی می‌تواند باعث کبودی، درد و تورم شود. در موارد نادر، خونریزی می‌تواند منجر به عوارض جدی‌تر مانند نکروز بافتی شود.
  • پارگی : پارگی پروتز سینه یک عارضه نادر است. پارگی می‌تواند باعث نشت سیلیکون یا آب نمک شود. اگر پروتز شما پاره شود، ممکن است نیاز به جراحی برای برداشتن پروتز داشته باشید.
  • انقباض کپسولی : انقباض کپسولی یک عارضه شایع استفاده از پروتز سینه است. انقباض کپسولی زمانی رخ می‌دهد که بافت فیبری اطراف پروتز سینه سفت می‌شود. انقباض کپسولی می‌تواند باعث درد، سفتی و تغییر شکل سینه شود. در موارد نادر، انقباض کپسولی می‌تواند منجر به عوارض جدی‌تر مانند نکروز بافتی شود.
  • سرطان سینه : برخی مطالعات نشان داده‌اند که زنانی که پروتز سینه دارند، ممکن است بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه باشند. با این حال، این خطر بسیار کم است و مزایای پروتز سینه برای اکثر زنان بیشتر از خطرات آن است.

اگر در مورد عوارض انواع مدل پروتز سینه نگران هستید، باید با پزشک جراح خود در این رابطه صحبت کنید. یک جراح با تجربه می‌تواند در مورد مزایا و معایب پروتز سینه شما را به خوبی راهنمایی کرده و کمک کند تا تصمیم بگیرید که آیا پروتز سینه برای شما مناسب است یا خیر. خوب به انتهای این مقاله رسیدیم، همچنین در صورت تمایل جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره جراحی بینی و هزینه آن، می توانید مقاله “عمل بینی در مشهد” را مطالعه کنید.

breastcancernow.org :منبع