نظرات در مورد عمل زیبایی بینی ( 2- خونریزی بعد عمل بینی )

فهرست مطالب

یک نکته مهم در نظرسنجی از بیماران در مورد عمل زیبایی بینی درباره خونریزی بعد عمل بینی است. خونریزی بعد عمل زیبایی بینی یک مشکل اذیت کننده برای برخی بیماران می باشد. عوامل مختلفی می توانند در خونریزی نقش داشته باشند.

یکی از مهمترین مسایل میزان تمایل به خونریزی و سرعت توقف آن می باشد که در افراد مختلف متفاوت می باشد. در آزمایشات قبل عمل تا حدودی این موضوع بررسی می شود اما شرح حال فرد از نظر چگونگی اعمال جراحی قبلی، بیماریهایی مانند هموفیلی و مصرف داروهایی که تمایل به خونریزی را افزایش می دهند مانند آسپیرین، وارفارین و پلاویکس کمک زیادی در تشخیص و پیشگیری مناسب از خونریزی می کند و در صورت وجود چنین مشکلاتی حتما آن را در مشاوره قبل عمل با پزشک خود مطرح کنید تا اقدامات مناسب انجام شود.

اضطراب می تواند با افزایش ناگهانی فشار خون باعث خونریزی بعد عمل بینی شود.

نقش آرامش و استرس در خونریزی بعد عمل زیبایی بینی

سعی کنید با آرامش وارد اتاق عمل شوید تا حین عمل و در ریکاوری فشار خون متعادلی داشته باشید. آرامش دادن همراهان پس از عمل در بخش می تواند به کاهش اضطراب بیمار کمک کند. حتی در صورت خونریزی، حفظ آرامش و انجام اقدامات توصیه شده بدون استرس می تواند کمک زیادی به توقف آن بکند.

نقش نوع عمل جراحی در خونریزی بعد عمل زیبایی بینی

تکنیک عمل جراحی هم در خونریزی موثر است. وجود انحراف و سابقه شکستگی بینی و مشکلات همراه مانند توربینه بزرگ بینی ریسک خونریزی را بیشتر می کنند.

دکتر آرش بیرقی طوسی با تجربه بالا در عمل زیبایی بینی و ظرافت بسیاری که در انجام اعمال جراحی پلاستیک دارد تکنیک هایی را به کار می برد که خونریزی حین و پس از عمل را به حداقل می رساند به طوری که حتی نیاز به گذاشتن تامپون بینی نمی باشد و خوشبختانه اکثر بیماران هیچگونه مشکلی از این نظر ندارند.

نمونه عمل جراحی زیبایی بینی

نمونه عمل جراحی زیبایی بینی
برای نمونه های بیشتر در اینستاگرام بر روی عکس کلیک کنید…

در صورت خونریزی چه باید کرد؟

در صورت خونریزی باید بنشینید یا زیر سر را بالا بیاورید و کمپرس یخ روی صورت بگذارید. همان طور که اشاره شد، حفظ خونسردی و آرامش می تواند تاثیر زیادی در توقف خونریزی داشته باشد. شستشوی داخل بینی با سرم نیز مفید می باشد. معمولا این مشکلات مربوط به روز اول عمل است و خودبخود برطرف می شود.

 

تمایل ذاتی به خونریزی یا مصرف داروها و نوع پوست در کبودی بعد عمل موثر است. حتی مصرف چای سبز یا ژلوفن می تواند باعث کبودی بیشتر شود. استفاده از کمپرس یخ تا دو شبانه روز و بالا نگه داشتن سر می تواند در پیشگیری از آن موثر باشد. توصیه می شود در طول روز برای استراحت بیشتر بنشینید و کمتر دراز بکشید. بعلاوه، یک کرم برای پیشگیری و درمان کبودی برای شما تجویز می شود که روزی دو بار روی گونه ها و پلک های پایین استعمال کنید. خوشبختانه اکثر بیماران دکتر بیرقی کبودی بعد عمل زیبایی بینی ندارند یا بسیار کم و گذرا است.