شرایط سنی برای انجام عمل بینی (رینوپلاستی) چیست؟

فهرست مطالب

عمل بینی محدودیت سنی مشخصی دارد و پیشنهاد می شود قبل از سن تعیین شده عمل بینی انجام نشود به این دلیل ‌که می تواند مشکلاتی را برای اشخاص به همراه داشته باشد . سفارش بر این است که دختران و پسرانی که متقاضی عمل جراحی بینی می باشند پس ازپایان سن بلوغ این کار را انجام بدهند . اکثر اوقات دختران در پایان سن۱۶سالگی و پسرها در پایان سن ۱۸‌سالگی به بلوغ کامل رسیده‌اند و میتوانند تحت عمل رینوپلاستی قرار بگیرند . از طرفی امروزه ‌تعداد زیادی از متقاضی ها ی عمل رینوپلاستی اشخاص بالای ۴۰‌سال می‌باشند. درمورد این مدل از متقاضیان با این وضعیت سنی بایستی بگوییم که در حالتی که وضعیت عمومی ‌و سلامت شخص مورد قبول باشد هیچ‌وقت برای عمل بینی دیر نیست.

جراحی باز و بسته برای عمل بینی چه تفاوتی با هم دارند؟

همان‌طور که میدانید عمل بینی به دو صورت باز و بسته انجام میشود که هر یک از این روش‌ها بنا به قوانینی انجام میشوند. روش باز به روشی گفته میشود که بین سوراخ‌های بینی یک برش ظریف میزنیم که در این صورت پوست به‌ راحتی از روی بینی بلند میشود, ولی در روش بسته برش‌هایی از داخل بینی میزنیم. با این وجود در هر دو روش پوست از اسکلت‌ بینی جدا می گردد به دلیل آن که برای دسترسی به اسکلت بینی این کار ضروری است . با این وجودهریک از روش‌ها , مزیت‌ها و معایبی را به دنبال دارند. به‌عنوان نمونه در جراحی باز دید دکتر مناسب تر است و راحت‌تر میتواند تغییرات ضروری را انجام دهد چنانچه که در جراحی بسته این قابلیت به ‌راحتی نیست ولی در مقابل بعدازعمل ترمیم‌ها سریع‌تر و راحت‌تر انجام می شوند و چه بسا می‌توان اعلام کرد برعکس روش باز خبری از جای جراحت نیست. با این وجود روش بازبیشتر انجام می شودالبته درصورتی که شخصی نخواهد جای آسیب برایش باقی بماند , از روش بسته استفادهمیشود. به‌طور کلی می‌توان اظهار کرد:

مزیت روش بسته درین است که :

برش پوستی‌ در حوزه‌ کلوملا را ندارد .
زمان عمل بینی کوتاه‌تر است .
تورم بعد ازعمل کمتر است .
مزیت‌های روش باز:

دید مناسب تر و بهتر جراح
توان برای انجام عمل در بینی‌‌های مشکل
سهولت در گذاشتن گرافت‌های غضروفی و استخوانی یا این که پروتز‌ها
البته می بایست بدین نکته اشاره کنیم که برخی‌ها فکر‌می‌کننددر شرایطی که کناره‌های بینی‌شان بخیه خورده باشد , بدین معناست که از طریق بازاستفاده شده‌است; در‌حالتی که که برای تصحیح پره‌های بینی در هر روش)‌چه باز, چه بسته (احتمال دارد نیاز به ایجاد برش در‌این منطقه باشد . اساسا درصورتی که اشکالات بینی خفیف و محدود به برجستگی )قوز(استخوانی/غضروفی باشد و سر بینی نیاز به اقدام محدود داشته باشد , روش بسته اولویت دارد , اما در جراحی‌های ترمیمی دفرمیتی‌های ناشی از ضربه , اشکالات و غیر قرینگی‌های سر بینی , اشکالات مادرزادی بینی )بینی/لب‌شکری (روش بازحق تقدم دارد. در عمل بینی های گوشتی ازآنجا که جهت فرم گرفتن غضروف‌های ضعیف موجود غالبا نیاز به تقویت و بازسازی هست روش باز احتمالا مناسب‌تر باشد .

کسب اطلاعات لازم در مورد عمل بینی در مشهد توسط دکتر بیرقی