پروتز مجاور بینی

فهرست مطالب

تعریف : در‌این عمل برای پر کردن قسمت بالای خط خنده در مجاور بینی پروتز قرار داده می شود . فرورفتگی مجاور بینی که خط خنده از آنجا آغاز میشود به عمل لیفت صورت جواب نمیدهد و بهترین راه‌حل آن قرار دادن پروتز هست .

بازه زمانی دوره عمل جراحی پروتز مجاور بینی : حدود نیم ساعت

بازه زمان بستری بودن مریض : مریض همان روز عمل مرخص است .

بیهوشی : این کار را میتوان تحت بیحسی موضعی گاها ( توام با تزریق داروهای آرامبخش انجام داد ,

مقطع زمان بهبودی : مریض سه روز پس از عمل می تواند به سرکار خویش بازگردد و کار شدید بدنی هم پس از دو هفته بعداز جراحی مجاز است .

دفعات عمل : یکبار

دلایل احتمالی : عارضه مهمی ندارد

ماندگاری : همیشگی

معادل لاتین : Nasal corner implant

مراقبت های بعداز قرار دادن پروتز مجاور بینی

۱ – بمدت ۴۸ ساعت در ناحیه عمل شده کمپرس یخ بگذارید .
۲ – به حد کافی استراحت داشته باشید . در زمان ۲ هفته بعداز عمل جراحی دستکم عمل بدنی داشته باشید .
۳ – یک روز بعداز انجام عمل جراحی شما می توانید دوش بگیرید و یا اینکه صورت و موهایتان را بشویید .
۴ – در صورت دردی که با دوز تجویزی داروها کنترل نمی‌گردد ; می توانید هر چهار ساعت علاوه بر داروهای تجویزی استامینوفن مصرف نمائید .
۵ – روز اول پس از عمل جراحی غذاهای مایع مثل سوپ بخورید ; از روز دوم غذاهای قابل انعطاف را آغاز نمایید و با کاهش درد هنگام جویدن تدریجاً به سمت میل کردن غذاهای عادی پیش بروید . مراقب باشید که تکه های سخت غذا محل بخیه را در دهانتان باز نکند .
روزهای ابتدایی پس از عمل جراحی نوشیدنی های مقوی بنوشید .
۶ – در طول یک هفته پس از عمل جراحی روزی سه تا چهار بار دهان شویه نمائید همینطور بدنبال هر بار صرف غذا دهان شویه فرمایید .
۷ – در صورتیکه برای شما لوله هایی جهت تخلیه ترشح ( موسوم به درن ) در داخل دهانتان درنظرگرفته شده شده‌است ; هر۸ ساعت میزان ترشح بیرون شده از روش این لوله ها را ثبت فرمائید .
۸ – برشها و بخیه های داخل دهان در چند روز اولیه پس از فعالیت جراحی احتمالا مسواک زدن را ناخوشایند کند ; به همین بهانه میتوانید از میله های بلند چوبی که سرشان پنبه های گلیسرینه دارد بجای مسواک استفاده فرمائید .
۹ – بایستی انتظار تورم و تا حدودی کوفتگی را داشته باشید که موقتی است و ظرف چندین هفته برطرف می گردد .
۱۰ – در منطقه عمل نواحی بیحس و سفت خواهید داشت و شما ممکن است احساس سفتی و اشکال در حرکت دادن لبها داشته باشید که یک فرایند طبیعی است و ظرف چندین ماه برطرف می گردد .
۱۱ – دو و نیم هفته پس از عمل جراحی شما بصورت تدریجی می‌توانید به فعالیت فیزیکی خویش نظیر بالا و پایین پریدن ; دوچرخه سواری و ورزشهای آئروبیک بپردازید .
بیاد داشته باشید که هر فعالیتی که سبب تولید درد درناحیه فعالیت شود معنی آن را دارد که شما در انجام آن فعالیت زیاده روی نموده اید .
۱۲ – در شرایطی‌که درجه حرارت بدنتان از ۳۷ مرتبه سانتیگراد بیشتر شد به پزشکتان خبر دهید .
۱۳ – در صورت پیدایش هرگونه مشکلی پزشکتان را باخبر نمائید .

کسب اطلاعات لازم در مورد عمل بینی در مشهد