بوتاکس در مشهد با دکتر آرش بیرقی طوسی

فهرست مطالب

تزریق بوتاکس در مشهد که در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده یکی از روش های جوانسازی بدون جراحی است. بوتاکس یک داروی ساخته شده از سم بوتولینوم است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم تولید می شود.

این سم انتقال دهنده عصبی را مسدود می کند و باعث بی حرکت شدن ماهیچه ها می شود. بنابراین از آن برای رفع چین و چروک صورت استفاده می شود. از بوتاکس بر خلاف فیلر در نیمه بالایی صورت استفاده می شود.

 

بهترین دکتر بوتاکس در مشهد را چگونه انتخاب کنم؟

برای انتخاب بهترین دکتر بوتاکس در مشهد باید مطمئن شوید که این جراحان دارای مدرک معتبر از وزارت بهداشت و درمان هستند. بنابراین انجام بوتاکس در آرایشگاه های زنانه و یا کلینیک های فاقد صلاحیت با شرایطی مثل تخفیف بوتاکس یا بوتاکس ارزان را فراموش کنید.

به طور کلی چند دسته از پزشکان اجازه تزریق بوتاکس را دارند. اگر بوتاکس را به قصد زیبایی و رفع چین و چروک تزریق می کنید متخصصان گوش، حلق و بینی و جراحان پلاستیک و زیبایی می توانند این تزریق را برایتان انجام دهند. اما چنانچه فرد بخواهد برای مشکلات پزشکی مانند دیستونی تزریق انجام شود باید به پزشک متخصص همان حوزه مراجعه کند.

 

هزینه تزریق بوتاکس در مشهد سال 1400

به طور کلی قیمت بوتاکس در شهرهای بزرگ مانند تهران و مشهد بیشتر از شهرهای کوچک است. یعنی موقعیت مکانی در قیمت بوتاکس موثر است. اما دیگر عوامل موثر بر هزینه بوتاکس در مشهد عبارتند از :

  • محل تحت درمان و مقدار دوز مورد نیاز
  • برند بوتاکس مورد استفاده
  • تجربه دکتر متخصص بوتاکس در مشهد

 

بوتاکس از چه چیزی تشکیل شده است؟

بوتاکس یک داروی تجویزی است که به عضلات تزریق می شود و با فلج کردن موقتی ماهیچه باعث کاهش چین و چروک می شود. بوتاکس از سم بوتولینیوم که یک پروتئین خالص شده استریل حاصل از باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم در آزمایشگاه است ساخته می شود.

بوتاکس در مشهد با دکتر آرش بیرقی طوسی

 

وقتی بوتاکس تزریق می شود، این سم در انتهای اعصاب نوروتوکسین قرار می گیرد. سپس وقتی شما اخم می کنید، مغز دستور انقباض عضلات را به اعصاب حرکتی می دهد. اما این سم مانع آزاد شدن استیل کولین می شود (استیل کولین وظیفه انقباض عضلات را دارد). بنابراین عضلات اطراف ناحیه تزریق قابلیت تحریک شدن توسط عصب ها را برای مدت چند ماه از دست می دهند و به علت بی حرکتی عضلات، چین وچروک صورت هم کم می شود.

 

می توان بوتاکس را راهی برای پیشگیری از چین و چروک نیز به حساب آورد که می توان

از 20 سالگی به بعد برای تزریق آن اقدام کرد.

 

بوتاکس را در کدام قسمت های صورت می توان انجام داد؟

درصورت ٤٣ عضله وجود دارد و لازم است تا بوتاکس در قسمت صحیح عضله و با دوز مناسب تزریق شود تا علاوه بر حفظ ظاهر طبیعی، چین و چروک ها و خطوط هم حذف شود. همانطور که پیش تر گفته شد درست است که می توان برای نیمه پایینی صورت هم از بوتاکس استفاده کرد اما بهتر است در نیمه بالایی صورت از بوتاکس و نیمه پایینی از فیلر استفاده شود :

  1. بوتاکس شقیقه و پیشانی
  2. بوتاکس خط اخم
  3. بوتاکس زیر و دور چشم
  4. بوتاکس روی بینی

 

نکات مهم قبل از تزریق بوتاکس

بهتر است در جلسه مشاوره بوتاکس در مشهد با دکترتان در مورد تمام شرایط پزشکی خود صحبت کنید. اگر برنامه هایی در آینده برای عمل های زیبایی صورت دارید یا در گذشته جراحی زیبایی روی صورت و محل های تزریق انجام داده اید.

در مورد تمام داروهایی که مصرف می کنید از جمله داروهای بدون نسخه، ویتامین ها و مکمل های گیاهی به پزشک خود بگویید. زیرا تزریق بوتاکس با برخی داروهای دیگر ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند.

اگر در 4 ماه گذشته سم بوتولینوم دیگری دریافت کرده اید. همینطور حتما یک هفته قبل از تزریق، مصرف داروهایی که می تواند خون را رقیق می کند مانند ویتامین E، آسپرین، ایبوپروفن و … متوقف کنید.