عمل بزرگ شدن سينه : آشنایی با روش های انجام جراحی

فهرست مطالب

عمل بزرگ شدن سينه جهت برطرف نمودن نواقص سینه خانم ها و اصلاح زیبایی ظاهری آنها انجام می شود. هر خانمی بسته به شرایط مختلف ممکن است به دلایل مختلفی انجام این عمل را در نظر داشته باشد چرا که بعضی ها احساس می کنند اندازه سینه آنها کوچک تر از سایرین است و در بعضی دیگر اصلاح فرم یا هم اندازه کردن سینه (متقارن سازی) پس از بارداری مقصود نهایی آنهاست. در هر صورت اگر از اندازه و فرم سینه های خود ناراضی هستید، می توانید با دکتر آرش بیرقی طوسی در این زمینه مشورت نموده تا در خصوص عمل زيبايي سينه و شكم راهنمایی شوید.

مشاوره برای انجام عمل زیبایی سینه

شما می توانید در مشاوره اولیه عمل بزرگ شدن سينه  راجع به انتظاراتی که از نتایج عمل دارید، اعم از اندازه و فرم و همچنین نوع ایمپلنت سینه که ترجیح می‌دهید استفاده شود، با پزشک و یا کارشناسان مربوطه صحبت کنید. در زمان مشاوره، جراح درباره‌ی تکنیک‌ های مختلف جاگذاری پروتز در سینه با شما صحبت خواهد کرد. گزینه‌های موجود برای این کار عبارتند از:

  • ایجاد سوراخ نزدیک زیر بغل
  • در چین زیر سینه‌
  • لبه پایینی
  • از طرفین سینه
  • اطراف هاله ( منطقه‌ای از نوک پستان که تیره‌تر است )

عمل پروتز سینه

روش عمل بزرگ شدن سينه با پروتز

معمولا از دو روش برای بزرگ کردن سینه استفاده می شود:

  1. در روش اول میتوانید از انواع مدل پروتز سینه سیلیکونی انتخاب کنید که سینه را سفت نشان می دهند و استفاده از آن سینه را طبیعی تر نشان می دهد.
  2. در روش دوم این امکان را دارید تا از پروتزهای سالین ( نمکی ) استفاده نمائید که برای گذاشته شدن در سینه جمع می شوند ( یعنی ابتدا جاگذاری شده و آن گاه با آب نمک پر می شوند ) و به همین دلیل برش مورد نیاز برای جایگذاری آن ها کوچکتر است و کمتر دیده می شود.

هر دو مدل پروتز سیلیکونی و سالین مزایا و معایب خویش را دارند، اطمینان خاطر می دهیم ما فقط از محصولاتی با بالاترین کیفیت استفاده می کنیم.

طی عمل جراحی پروتز سینه ، پروتز زیر بافت طبیعی پستان یا زیر عضلات سینه قرار داده می شود و وقتی که در جای صحیحش قرار گرفت شکاف ایجاد شده با استفاده از بخیه بسته می گردد.

عمل زیبایی سینه

روش بزرگ کردن سینه با روش تزریق چربی

در بزرگ کردن سینه با روش تزریق چربی، اساساً از لیپوساکشن برای برداشتن چربی بخش‌هایی از بدن جهت تزریق به سینه استفاده می گردد.

اگر‌چه بزرگ کردن سینه فارغ از عمل جراحی با روش انتقال چربی به اندازه پروتزها طرفدار ندارند، اما این روش برای خانم‌هایی که میخواهند سینه‌شان پس از عمل ظاهری طبیعی داشته باشد گزینه قابل قبولی است، به علاوه تزریق چربی به سینه خطرها احتمالی پروتزها مثل پاره شدن، نشت کردن و جابجا شدن پروتز را هم ندارد.

عموماً متقاضی های عمل بزرگ شدن سينه زنان لاغر اندام می باشند که به همین خاطر خیلی از خانم‌ها شرایط استفاده از طریق انتقال چربی را ندارند، چون برای بزرگتر کردن سینه بدین روش نیاز به میزان زیادی چربی است که عموماً از ران‌ها، اطراف لگن و شکم برداشته میگردد.

 

چه اشخاصی کاندیدای مناسب عمل بزرگ شدن سینه با تزریق چربی هستند؟

انتقال چربی برای کسانی مناسب است که می خواهند فرم سینه خود را با مقدار کمی افزایش حجم اصلاح نمایند.

در حالتی‌ که شرایط زیر را دارید، روش انتقال چربی برای شما مطلوب نیست :

  • بخواهید مقدار سینه را به میزان زیادی افزایش دهید.
  • چربی کافی برای انتقال نداشته باشید.
  • بخواهید سینه‌هایتان را بالا ببرید.
  • بخواهید طی سال بعد صاحب فرزند گردید.
  • فقط خواستار بزرگ کردن سینه، بدون لیپوساکشن، باشید.

عمل بزرگ شدن سینه با استفاده از پروتز

برای استفاده از این روش می بایست چربی کافی داشته باشید، به همین دلیل این روش برای افراد لاغر اندام مطلوب نیست و به همین منظور به همگی بیماران پیشنهاد میکنیم که انتظارات معقولی داشته باشند.

روش انتقال چربی، به سینه فرم می دهد البته میزان آن را به مقدار قابل توجهی افزایش نمی‌دهد ( که برای این خواسته استفاده از پروتز توصیه میشود ).

اگر واجد شرایط عمل بزرگ شدن سینه با روش انتقال چربی نباشید، می توانید یکی از روش های زیر را انتخاب نمایید :

  1. بزرگ کردن سینه با پروتز
  2. کوچک‌ کردن پستان یا ماموپلاستی
  3. بالا بردن سینه یا عمل ماستوپکسی

 

بزرگ كردن سينه با قرص سیپروترون کامپاند : ممنوع!

بزرگ كردن سينه با قرص سیپروترون کامپاند

طبق نظر دکتر آرش بیرقی طوسی، این قرص هورمونی است و موجب ایجاد عوارضی از جمله : نازایی، کاهش هورمونهای جنسی، کاهش قوای جنسی، ضعف، افسردگی، چاقی و اختلالات کبدی خواهد شد. به هیچ عنوان استفاده از این قرص توصیه نمی شود.

دوره نقاهت عمل پروتز سینه

اغلب بیماران بعد از انجام عمل بزرگ شدن سينه به صورت میانگین یک یا دو روز در بیمارستان استراحت می کنند . عمل جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می گردد، به‌این معنا که شما در تمام طول عمل که کلاً یک یا دو ساعت طول میکشد در خواب به سر خواهید برد.

 

مراقبت های بعد از عمل جراحی پروتز سینه

بعداز جراحی پروتز سینه، برای کمک به روند بهبودی و همینطور برای داشتن احساس راحتی، باید از یک سینه‌بند حمایتی مخصوص استفاده نمایید . همینطور برای ادامه روند بهبودی باید مدتی را در منزل استراحت کنید. شما می توانید درخصوص خطرات  تهدید کننده در حین بهبودی در منزل هم با پزشک معالج خود صحبت کنید.

plasticsurgery.org : منبع