پروتز فک و چانه در مشهد با دکتر آرش بیرقی طوسی

فهرست مطالب

پروتز فک و چانه در مشهد یکی از عمل های جراحی زیبایی است که برای از بین بردن ناهنجاری ها و عیب های فک استفاده می شود. این روش جایگاه خوبی در بین عمل های جراحی زیبایی پیدا کرده است و امروزه افرادی که با شکل و فرم فک خود مشکل دارند به سراغ این عمل جراحی زیبایی می روند.

 

افراد بسیاری هستند که با فرم و شکل چانه خود مشکل دارند و چانه آن ها با دیگر اعضای صورت شان تناسب ندارد و یا در حوادثی دچار مشکلات مربوط به فک و چانه شده اند، این افراد می توانند عمل جراحی پروتز فک را امتحان کنند که بسیار کار ساز است و امروز بسیار پیشرفت کرده است و جایگاه خوبی در علم پزشکی و زیبایی پیدا کرده است.

پروتز فک چگونه انجام می شود؟

این جراحی به دو صورت بزرگ کردن چانه برای افرادی که چانه کوچکی دارند و کوچک کردن چانه برای افرادی که چانه بزرگ و تیز دارند استفاده می شود که در آن برای این که چانه با دیگر اعضای صورت هماهنگی داشته باشد پروتز به چانه فرد اضافه می شود.

افرادی که دارای چانه ها ی لاغر و تیز هستند باعث می شود که گردن آن ها تپل تر و چاق تر به نظر برسد و همچنین بینی آن ها بزرگ تر دیده است و یا افرادی که چانه تیز و یا برعکس چانه خیلی کوچک دارند باعث عدم هماهنگی چانه آن ها با دیگر اجزا صورت آن ها هماهنگی نداشته و حتی ممکن است باعث ناقص دیده شدن دیگر اعضای صورت نیز بشود که این افراد می توانند عمل جراحی و پروتز چانه را انجام بدهند.

 

به طور کلی افرادی که دارای چانه ی عقب رفته باشند، چانه تیز یا مربعی باشند،

بینی برجسته باشند و غبغب یا گردن گوشتی باشند می توانند این عمل و یا چانه را انجام بدهند.

کاندیداهای پروتز فک و چانه بیشتر چه کسانی هستند؟

پروتز چانه بیشتر برای افرادی توصیه می شود و کاربرد دارد که چانه ی آن ها کوچک باشد و مقدار این نقص خفیف و یا متوسط باشد. قبلا برای ساخت پروتز چانه از غضروف استفاده می کردند اما چندین سال است که از مواد آلوژنیک برای این کار استفاده می کنند.

امروزه افراد زیادی به دنبال داشتن فک زاویه دار هستند و حاضر هستند که تحت عمل های جراحی زیبایی قرار بگیرند تا فک آن ها زاویه دار بشود زیرا چنین فک هایی جنبه جوانی و زیبایی دارد. بسیاری افراد هستند که در فک خود به صورت مادر زادی دچار مشکل هستند که ممکن است این مشکل در یک طرف صورت و یا هر دو طرف باشد که زاویه فک و استخوان فک باید تحت عمل جراحی و یا پروتز گذاری قرار بگیرند. در کنار این موارد افراد دیگری نیز هستند که می خواهند فک برجسته داشته باشند در تمامی این موارد پروتز گذاری فک برای آن ها به راحتی انجام می شود. پروتز ها یا از جنس پلی اتیلن هستند که در ایران به نام مدپور شناخته می شود و یا پروتز های سیلیکونی هستند.

پروتز فک و چانه در مشهد چقدر است؟

جراحی فک و چانه معمولا به دلیل زیبایی انجام می شود به همین دلیل بیمه پرداخت آن را به عهده نمی گیرد و فرد باید خود تمامی این هزینه راپرداخت کند. هزینه پروتز فک به عوامل زیادی بستگی دارد. دستمزد پزشک برای گذاشتن پروتز فک و دستمزد پزشک و متخصص بی هوشی و همچنین هزینه اجاره اتاق عمل را فرد بیمار باید پرداخت کند. از طرفی هزینه مواد اولیه و پروتز استفاده شده نیز به عهده بیمار است.

سخن نهایی :

عمل های جراحی زیبایی بسیار پیشرفت کرده است و برای تغییر تمامی اعضای صورت می توان از آن ها استفاده کرد. عمل جراحی زیبایی فک یکی از روش هایی است که برای برجسته سازی فک ها استفاده می شود و عملی بسیار ساده و آسان است که پزشکان در این زمینه به تخصص بالایی رسیده اند. بنابراین جراحی پروتز فک راهی جدید برای از بین بردن نقص های مادرزادی در ناحیه ی فک و یا تبدیل صورت افراد به شکل دلخواهشان می باشد. دکتر پروتز فک قبل از انجام عمل برای بیمار جلسات مشاوره ترتیب می دهد و او را در جریان روند کلی عمل قرار می دهد.