مراقبت های بعد جراحی بینی در مشهد

عمل جراحی بینی یکی از رایج ترین انواع عمل هاست که در شهر مشهد و دیگر شهرهای ایران برای ایرانیان و توریست های خارجی توسط پزشکان و جراحان ماهر در حال انجام است. این نوع عمل برای دو هدف درمانی و زیبایی انجام می شود که تعداد افرادی که برای زیبایی دست به جراحی بینی در مشهد یا دیگر شهرها می زنند از گروه دیگر بیشتر هستند. اگر می خواهید بدانید که مراقبت های بعد جراحی بینی در مشهد چگونه است و اصلا عمل جراحی بینی در مشهد چگونه برنامه ریزی می شود، با ما همراه باشید.

عمل جراحی بینی در مشهد

جراحی بینی در مشهد یا دیگر شهرها بعد از چند مرحله معاینه و ویزیت انجام می شود. در جلسات معاینه و ویزیت پزشک و جراح با هدف بیمار از عمل آشنا می شود و هماهنگی های لازم برای مکان عمل، تجهیزات مورد نیاز و اعلام هزینه به بیمار انجام می شود. اگر می خواهید، عمل جراحی بینی انجام دهید و از مراقبت های بعد از آن خبر ندارید به شما توصیه می کنیم که حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

یکی از مهم ترین مراحل جراحی بینی در مشهد یا هر شهر دیگری، مراقبت های بعد از عمل است چرا که نتیجه عمل شما چند ماه بعد از عمل مشخص می شود و اگر نتوانید مراقبت ها را بصورت صحیح انجام دهید، احتمالا از نتیجه عمل خود راضی نخواهید بود و یا گاهی ممکن است بخواهید عمل ترمیمی انجام  دهید.

مراقبت های بعد از عمل بینی

تک تک توصیه هایی که در ادامه به شما می شود و از شما خواسته می شود که به آن ها توجه کنید، برای این است که شما بهترین نتیجه را از عمل جراحی بینی خود بگیرید و رضایت داشته باشید. معمولا جراحان این توصیه ها را چاپ می کنند و بعد از عمل به شما می دهند که آن ها را چند بار مرور کنید!

این نشانه ها را جدی بگیرید

برخی از علائم در بعد از جراحی بینی در مشهد یا هر شهر دیگری طبیعی نیستند و شما باید آن ها را جدی بگیرید. علائمی مانند تب بالا، تهوع و استفراغ بصورت مداوم، اسهال، سرگیجه و عدم هوشیاری، درد شدید در ناحیه بینی، تنگی تنفس و وجود مشکلات تنفسی، تتپس قلب و … از این دسته از علائم هستند.

بهترین راه این است که پس از مواجه شدن با این علائم با پزشک تماس بگیرید و به او اطلاع دهید. پزشکان و جراحان در این مواقع می دانند که به شما چه توصیه ای بکنند و شاید در برخی موارد نیاز به جراحی سریع و دوباره باشد. سعی کنید در این مواقع هول نشوید و آرامش خود را حفظ کنید.

خونریزی بعد از عمل را از بین ببرید

یکی از اتفاقات نادری که بعد از جراحی بینی در مشهد یا شهرهای دیگر اتفاق می افتد، خونریزی بعد از عمل است که معمولا دارای علت های مختلفی است. پزشکان برای این که شما خونریزی نداشته باشید، احتمالا مسکن تجویز می کنند و شما با مصرف مسکن دیگر خونریزی نخواهید داشت.

چند توصیه کوتاه و مهم

توصیه هایی که در زیر به شما می شود، حاصل سال ها تجربه و تحقیق است و بهتر است که آن ها را جدی بگیرید:

• شب ها در هنگام خواب، باید دو یا سه بالش در زیر سر خود قرار دهید. این کار باعث می شود که سر شما بالاتر از بدنتان باشد و مشکلی پیش نیاید. این کار را باید تا حداقل 7 روز بعد از عمل جراحی بینی انجام دهید.
  • اگر دوست دارید که ورم بینی شما خیلی سریع خوب شود و آن را حس نکنید، بهتر است که به مدت یک ماه دو بالش در هنگام استراحت در زیر سر خود بگذارید.
  • برای این که ورم و کبودی نداشته باشید، بهترین راه استفاده از کمپرس یخ است. برای استفاده از کمپرس یخ لازم است که آن را بر روی صورت قرار دهید بصورتی که بر روی اسپلینت فشاری وارد نشود.
  • اگر بعد از جراحی بینی در مشهد یا شهرهای دیگر دچار درد شدید هستید، با مجوز پزشک خود می توانید از استامینوفن 500 هر 6 ساعت استفاده کنید. درد بعد از عمل موضوع ترسناکی نیست و یک اتفاق رایج است، پس نگران نباشید.

از مصرف نوشیدنی های الکلی بعد از عمل بینی بپرهیزید

نوشیدن الکل بعد از عمل جراحی بینی احتمال خونریزی در بینی شما را افزایش می دهد. علت این امر گشاد شدن رنگ های بینی بعد از نوشیدن الکل است. همچنین الکل باعث ورم بیشتر بینی شما هم می شود.

در بالاتر اشاره کردیم که مصرف استامینیفون بعد از عمل جراحی بینی برای کاهش درد موثر است اما اگر شما از الکل هم استفاده کنید، احتمالا دچار عارضه های بیشتری خواهید شد.

توصیه پزشکان و جراحان حرفه ای این است که تا مدتی بعد از جراحی بینی در مشهد یا هر شهر دیگری از مصرف نوشیدنی های الکلی بپرهیزید!

دوش نگیرید!

یکی از نکات مهم بعد از عمل بینی این است که تا 7 روز بعد از جراحی بینی معمولا بیماران اسپلینت دارند. شما با اسپلینت نمی توانید، دوش بگیرید و بهترین راه برای شست و شو این است که تنها موهای سر خود را به سبک آرایشگاه ها بشورید.

خیس شدن اسپلینت عوارض زیادی بر روی نتیجه دلخواه شما می تواند داشته باشد.

از ضربه جلوگیری کنید

بینی شما بعد از جراحی بینی در مشهد یا هر شهر دیگری باید تحت مراقبت شدید شما قرار بگیرد که ضربه ای به آن نخورد. برخورد ضربه به آن باعث ایجاد مشکل در شکل بینی شما می شود.

شما حداقل یکماه باید بینی خود را تحت مراقبت شدید قرار دهید تا فرم آن کمی ثابت شود. اگر در این مدت به بینی شما ضربه ای وارد شود، احتمالا با تغییر فرم بینی روبرو خواهید شد که تنها راه برای اصلاح آن، انجام دوباره جراحی بینی است.

ورزش نکنید

یکی از نکات مهم بعد از عمل بینی این است که اگر بصورت حرفه ای به ورزش می پردازید، باید به شما بگوییم که تا یک ماه پس از عمل جراحی بینی، نباید به فعالیت های ورزشی بپردازید چرا که نیاز به تنفس سریع و شدید در ورزش وجود دارد که می تواند بر روی نتیجه جراجی تاثیرگذار باشد، بهترین کاری که می توانید انجام دهید، انجام ورزش های سبک در خانه است.

مراقبت های عمل انحراف بینی

تفاوت چندانی در مراقبت های عمل جراحی انحراف بینی و زیبایی بینی وجود ندارد و همه ی این توصیه ها برای عمل انحراف بینی هم می شود.

درخواست مشاوره مراقبت های بعد جراحی بینی