آمادگی قبل از عمل جراحی بینی و نکات مهم آن

فهرست مطالب

آمادگی قبل از عمل جراحی بینی می تواند از دو هفته قبل از آن آغاز شود. اگر شما از دو هفته قبل از عمل بینی برنامه‌ریزی برای آن را شروع کنید در روزهای آخر دچار کمبود وقت و عجله در انجام کارها نخواهید شد.

قبل از هر چیز جهت آمادگی قبل از عمل جراحی بینی ابتدا باید در یک جلسه ی مشاوره با متخصص و جراح عمل بینی در مشهد در باره این موضوع گفتگو کنید که مشخص شود آیا کاندید خوبی برای جراحی بینی هستید یا خیر .

 

در جلسه مشاوره آمادگی قبل از عمل جراحی بینی چه مواردی مطرح می گردد؟

سابقه ی پزشکی شما
دکترتان درباره ی انگیزه و هدف شما برای این جراحی سوال می پرسد. پس از آن سوالاتی درباره ی سابقه ی پزشکی از شما خواهد پرسید. اگر شما اختلال خونریزی مانند هموفیلی داشته باشید ممکن است کاندید خوبی برای جراحی بینی نباشید .

 معاینه جسمانی

یک معاینه ی جسمانی کامل توسط پزشک انجام خواهد شد ، از جمله تست های آزمایشگاهی که شامل آزمایش خون ، معاینه ی پوست بینی از داخل و خارج بینی. آزمایشات جسمانی می تواند برای مشخص کردن تاثیر جراحی بینی بر روی نفس کشیدن نیز بسیار مهم باشد.

 

ارجاع جهت عکس برداری به مرکز فتوگرافی

جراح شما ممکن است از نرم افزارهای کامپیوتری برای تغییر دادن عکس استفاده کند که نشان دهد چه نتایجی پس از جراحی برای شما امکان پذیر است. مهم تر از همه این عکس ها اجازه ی یک بررسی در مورد هدف اصلی جراحی به ما خواهند داد.

 

صحبت در مورد انتظارات شما از عمل جراحی بینی

شما و جراح بینی شما باید درباره ی اهداف و انگیزه ها صحبت کنید . پزشک درباره ی تغییراتی که جراحی بینی می تواند بر روی بینی شما ایجاد کند و تغییراتی که نمی تواند ایجاد کند و نتایجی که برای شما امکان پذیر است صحبت خواهد کرد. گاهی اوقات ممکن است جراحتان درباره ی عمل جراحی برای برجسته کردن چانه نیز با شما صحبت کند

 

مشخص شدن برنامه عمل جراحی بینی

هنگامی که برنامه ی عمل جراحی بینی مشخص شد ، اگر عمل جراحیتان سرپایی باشد لازم است یک همراه داشته باشید که شما را بعد از عمل به خانه برساند. روزهای اول پس از بیهوشی ، ممکن است دچار اختلال در حافظه ، کندی عکس العمل و ضعف در قضاوت شده باشید. بنابراین با یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود هماهنگ کنید که برای یک یا دو شب همراهتان باشند و شخصا از شما مراقبت کنند تا کمی بهبود پیدا کنید.

 

مصرف داروها و غذاهای مناسب جهت آمادگی قبل از عمل جراحی بینی

از مصرف داروهایی که حاوی آسپرین یا ایبوپروفن هستند حداقل برای دو هفته قبل از جراحی پرهیز کنید . این داروها سبب افزایش خونریزی خواهند شد . فقط داروهایی که توسط دکترتان تایید یا تجویز شده اند استفاده کنید .اگر سیگاری هستید باید ترک کنید. سیگار کشیدن فرآیند بهبودتان را پس از جراحی کند کرده و احتمال ابتلا به عفونت را در شما بیشتر خواهد کرد.

 

نکاتی که جهت آمادگی قبل از عمل بینی از دو هفته قبل باید رعایت کنید :

  • مصرف آسپرین و هر دارویی که حاوی آسپرین می باشد را متوقف کنید
  • مصرف ویتامین های C ، مواد معدنی و آهن را شروع کنید زیرا ویتامین ها برای بهبود بعد از عمل جراحی مفید هستند.
  • می توانید در طول یک هفته ای که به تاریخ جراحی باقی مانده است به جهت آمادگی قبل از عمل جراحی بینی بیشتر با دکتر خود ملاقات کنید و سابقه ی پزشکی و آزمایش های جسمانی را انجام دهید
  • دو روز قبل به داروخانه بروید و تمام داروهای تجویز شده را بگیرید
  • کمپرس یخ را آماده کنید : تکه های کوچک یخ در یک کیسه ، نخود فرنگی یخ زده یا هر چیزی که بتوان از آن به عنوان کمپرس یخ استفاده کرد. به عنوان یک راه حل جایگزین می توان مقداری یخ را در یک کاسه ی بزرگ قرار داد و یک کاسه ی کوچکتر را درون یخ ها گذاشت سپس یک گاز استریل را درون کاسه ی کوچک قرار داد ، یخ ها باعث می شود که گاز استریل خنک شود . صرف نظر از روشی که استفاده می کنید سعی کنید گاز استریل را مرتب جابجا کنید تا سرمای آن حفظ شود.
  • قبل از جراحی بینی چیزی نخورید و ننوشید
  • روز جراحی صورت خود را برای مدت سه دقیقه با صابون بتادین بشویید. هیچ گونه آرایشی نباید روی صورت خود داشته باشید. آمادگی قبل از عمل جراحی بینی را حفظ کنید.از گیره مو، کلیپس، کلاه گیس، طلا و جواهر استفاده نکنید.لباس های راحت و شل بپوشید. پلیور یا پیرهن یقه اسکی نپوشید.