اطلاعات لازم درباره ی عمل لیفت سینه

فهرست مطالب

افراد مناسب برای عمل جراحی لیفت سینه

 

اشخاصی که می‌خواهند جراحی سینه را برای درمان افتادگی سینه و یا سفت کردن سینه انجام بدهند می بایست در سلامت جسمانی بدون نقص باشند و مبتلا به بیماری نباشند و یا این که سوابق ابتلا به بیماری های خطرناک نداشته باشند . این اشخاص می بایست نسبت به نتایج عمل جراحی بالا کشیدن سینه انتظارات واقع‌بینانه ای داشته باشند .

عمل زیبایی سینه معمولا برای کسانی می تواند موثر و اثرگذار باشد که پوست آن‌ها کشیده شده‌است و به جهت بالا رفتن سن , حجم سینه ی آنان کاهش پیدا کرده است . در حالتی که که قصد دارید وزن خود را کم کنید تقبل هزینه لیفت سینه ( بالا آوردن سینه ) برای شما مناسب نیست همینطور خانم هایی که اکنون حامله می‌باشند یا این که به فرزند خود شیر می دهند هم نباید این عمل جراحی را انجام بدهند .

توجه : اشخاص سیگاری , اشخاصی که اخیرا سیگار را ترک کرده اند یا سیگاری های استوک ( اشخاصی که معمولا از دود سیگاری که اطرافیان میکشند استنشاق میکنند اصطلاحا سیگاری های استوک گفته میشوند ) برای انجام جراحی لیفت سینه ( بالا کشیدن سینه ) واجد شرایط نیستند . استنشاق دود سیگار ( بی واسطه یا یا بی واسطه ) سرعت جریان خون و سرعت رسیدن خون به اندام ها را کاهش میدهد که‌این امر ( بسته به روش جراحی ) می تواند موجب عدم بهبود یا این که طولانی شدن زمان بهبود بیماری و عمل است.ازجمله  از بین رفتن پوست ( در محل جراحت ) , عفونت و توسعه جراحت و دیگر دلایل شود .

 

روند انجام عمل لیفت سینه

بسته به میزان شل بودن ، شکل و فرم سینه احتمالا روش های جراحی مختلفی برای لیفت سینه صورت بپذیرد . تعداد برش ها و ارتفاع برش هایی که روی سینه زده می شود می تواند بسته به نوع روش جراحی معالجه افتادگی سینه متعدد باشد .

در بیشتر موارد برای انجام عمل لیفت سینه ( بالا کشیدن سینه ) سه برش روی سینه زده می شود:

او‌لین برش در دور تا دور قسمت اطراف نوک سینه زده می‌شود .

برش دوم از نوک سینه تا زیر سینه

و برش سوم در طول قسمت پایینی سینه زده می‌شود .

اما در بعضا موارد هم ممکن است صرفا به دور تا دور قسمت نوک سینه برش زده شود . نوع برش زده شده روی سینه تعیین می کند که کدام قسمت از پوست سینه برداشته خواهد شد و قسمت نوک سینه به چه صورت جا به جا خواهد شد .

بعد از برش دادن پوست سینه , پوست مازاد برش داده و جدا میشود و آن گاه قسمت نوک سینه ها هم جا به جا می‌شوند و بعد به پوست اطراف سینه بخیه زده میشوند و بنابراین فرم سینه ها به طور کامل تغییر خواهد کرد .

 

برنامه ریزی برای انجام عمل جراحی لیفت سینه

برای انجام عمل جراحی بالا کشیدن سینه در ابتدا بایستی با جراح پلاستیک خود یک جلسه مشاوره داشته باشید و در حین این جلسه تبادل اطلاعات لازم  برای رسیدن به نتایج دلخواهتان با دکتر معالج جراح را داشته باشید . در زمان انجام مشورت شما می‌توانید انتظاراتی که از انجام عمل بالا بردن سینه دارید برای جراح خویش شرح دهید و دکتر معالج جراح در خصوص نتایج ممکن عمل جراحی لیفت سینه برای رفع افتادگی سینه و اثر های بلند برهه زمانی آن به شما توضیح خواهد داد .

موقعیت هر مریض با مریض دیگر کاملا متفاوت است و پزشک معالج جراح با توجه به وضعیت شما مناسب ترین روش معالجه افتادگی سینه را برای شما تعیین می نماید . مواقعی که در جلسه مشاوره بررسی می گردند شامل مورد ها زیر میشود :

– بررسی کامل سوابق پزشکی شما اعم از اطلاعات مرتبط با جراحی های قبل , بیماری هایی که در قبلا داشته اید یا هم اکنون هم به آن دچار هستید , داروهای شیمیایی و چه بسا داروهای گیاهی که اکنون مصرف میکنید .

– انجام معاینه فیزیکی برای بررسی سایز و فرم سینه ها , وضعیت پوست سینه و حالت سر سینه ها

– ثبت اندازه ها ی سینه و گرفتن عکس برای ثبت اطلاعات پزشکی شما

اطلاع به مریض درباره‌ی دلایل و مخاطرات احتمالی انجام عمل جراحی لیفت سینه ها

 

آمادگی برای انجام عمل

پزشک معالج شما کلیه راهبرد های لازم برای آمادگی برای انجام عمل جراحی لیفت سینه ( بالا کشیدن سینه ) را در اختیار شما قرار خواهد داد و شما درباره‌ی کلیه مواردی که قبل از جراحی می بایست بدانید و کارهایی که می بایست انجام دهید باخبر خواهید شد . دکتر جراح شما در خصوص غذاها یا نوشیدنی هایی که قبل از عمل جراحی لیفت سینه برای رفع افتادگی سینه می توانید مصرف کنید مانند: منع سیگار کشیدن ، مصرف  ویتامین یا انواع داروهای مورد نیاز به شما توصیه های لازم را می کند .

در صورتی که بعد از جراحی در بیمارستان بستری نشدید لازم است قبلا با شخصی هماهنگ کرده باشید تا شما را به خانه برساند ( نمی توانید رانندگی کنید) همچنین بهتر است برای حداقل یک روز بعد از انجام عمل لیفت سینه و مرخص شدن از بیمارستان یک نفر در خانه از شما مراقبت کند .

عمل لیفت سینه در کجا انجام می شود ؟

عمل جراحی لیفت سینه در بیمارستان و در اتاق جراحی انجام می شود . معمولا پس از انجام عمل نیازی به بستری کردن بیمار در بیمارستان نیست و در همان روز ، پس از انجام عمل بیمار از بیمارستان مرخص خواهد شد .

 

روش بیهوشی برای انجام عمل

در حین انجام عمل افتادگی سینه(لیفت سینه) شخص کامل راحت است  و چیزی را حس نمی کند . برای انجام این عمل معمولا بیهوشی عمومی روی شخص انجام می شود و او در حین انجام عمل به طور کامل بیهوش خواهد بود. در برخی موارد نیز برای برخی افراد می توان از بیهوشی موضعی برای انجام عمل استفاده کرد.

 

عوارض عمل چه میباشد؟

عوارض این عمل بسیار نادر می باشد مانند هر عملی , خطر عفونت , همیشه وجود دارد . این خطر با یک روش جراحی دقیق و به کارگیری داروهای پیشگیرانه آنتی بیوتیک نیز در حین عمل جراحی , نیز بعد ازآن به حداقل می‌رسد , با این حال احتمال عفونت نسبتا خفیف وجود دارد و می تواند در محدوده مکانهای بریدگی به وجود بیاید , ولی معمولا در زمان یک دوره دو هفته ای فرو کش می نماید .

 

عوارضی مثل لخته شدن خون نادر می‌باشند. ماساژ پاها در زمان و بعداز عمل و نیز تند راه رفتن و حرکت کردن بعداز عمل جراحی این خطر را کم مینماید .

 

همان گونه که گفته شد بعداز عمل جراحی ورم و التهاب محل عمل طبیعیست. هنگامی ورم خفیف یا متوسط باشد بدن سریعا آن را مجددا جذب می نماید . گهگاهی خون‌ریزی بیشتراز حد می‌ شود وباعث تورم ناگهانی می گردد ( توده شدن خون زیر پوست ) . در این صورتی‌، تخلیه جراحی برای بیرون کردن خونها ضروری است البته در نهایت این امر روی نتیجه ی کار تأثیری ندارد .

 

در موارد بسیار نادر بافت اصلی سینه نمی تواند خونرسانی خوبی برای نوک سینه داشته باشد و نمی تواند حیات نوک سینه را حفظ نماید در نتیجه اطراف نوک سینه بایستی در زمان طولانی پوشیده بماند تا جوش خوردگی طبیعی رخ دهد . در بعضا این امر منجر تغیر رنگ در هاله و نوک سینه می‌شود .

 

در برخی موارد بسیار نادر مجبور به بازسازی ثانویه نوک سینه میشویم که در تکنیکهای جدید این عارضه بسیار غیر معمول است .

 

زمانی که طول می گشد تا به وضعیت طبیعی برگردیم

عمل جراحی کوچک کردن سینه نسبتا یک عمل جراحی بزرگ است پس تلاش نکنید سریع شروع به کار نمائید . احتمالا چندین هفته بایستی بگذرد تا شما احساس کنید که همه چیز عادی شده‌است . هر چند بعضی از اشخاص بعد از1 – 2 هفته می‌توانند کارهای سبک خویش را انجام دهند . البته برخی دیگر ترجیح می دهند 1 تا 2 هفته بیشتر استراحت نمایند .

راه رفتن درروزهای اولیه موثر است ; زیرا سبب بهبود گردش خون میشود و ورم ایجاد شده و احتمالا لخته شدن خون را کاهش می‌دهد . بلند کردن چیزهای سنگین وزن یا فعالیت و کارهای دشوار و سخت در 6 هفته ی اولیه پس از عمل جراحی ممنوع است .

کسب اطلاعات لازم درباره ی عمل بینی در مشهد