تفاوت عمل بینی به روش باز و بسته

فهرست مطالب

تفاوت عمل بینی به روش باز و بسته همواره یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که متقاضیان انجام عمل جراحی بینی از پزشک خود سوال می کنند و می خواهند بدانند جراح واقعا کدام یک از این روش ها را برای عمل زیبایی بینی در نظر می گیرد.

شاید شما جزو آن دسته از افرادی باشید که از جراحی و تیغ آن وحشت زیادی دارید و تا زمانی که مجبور به انجام آن نشوید، عمل جراحی را انجام نمی دهید. در این دسته از افراد که وحشت زیادی از جراحی دارند، عده ای نیز هستند که برای درمان مشکلاتی مثل انحراف تیغه بینی یا زیبایی بیشتر صورت می خواهند، عمل جراحی بینی انجام دهند. این افراد نه تنها از تیغ جراحی بینی می ترسند بلکه از عوارض عمل بینی نیز وحشت دارند.

خوشبختانه پیشرفت علم و تکنولوژی باعث بوجود آمدن روش ها و راه حل های جدیدی برای افراد است که یکی از این روش ها برای جراحی بینی زیبایی، عمل بینی به روش بسته یا باز است. اگر می خواهید عمل جراحی بینی انجام بدهید، باید بدانید که برای رینوپلاستی دو روش رایج و مرسوم بسته و باز وجود دارد. این روش ها به معنی روش دسترسی جراح به بینی در هنگام عمل جراحی است.

در ادامه با این موضوع کمی بیشتر آشنا می شوید. با ما همراه باشید.

تفاوت عمل بینی به روش باز و بسته

باید بدانید که هر دوی این روش‌ها برای جراحی بینی از یک سری برش مشابه و خاص استفاده می کنند. اگر می خواهید عمل بینی به روش بسته انجام دهید، برش هایی که انجام می شود، تنها شامل برش های داخلی یا اندونزال می شود. این برش ها در سطوح خارجی بینی ایجاد نمی شود.

برش های داخلی شامل برش هایی است که در داخل لبه ی سوراخ بینی انجام شود. اگر می خواهید به روش باز عمل بینی را انجام دهید، باید بگوییم که در این روش حفره های بینی را از هم جدا می کنند. این کار به جراح آزادی کاملی می دهد تا بینی را به راحتی شکل دهد و دید بهتری به استخوان ها و غضروف ها داشته باشد.

حتما شما هم تا الان متوجه شده اید که عمل بینی بصورت بسته، سخت تر و پیچیده تر از روش باز است. همچنین عوارض عمل بینی باز از بسته بیشتر است.

 

بینی عمل شده به دو روش بسته و باز

جراحی بینی به روش باز و بسته

اگر می خواهید بدانید که در کدام نوع عمل، نتیجه بهتر خواهد بود، باید این نکته را در نظر بگیرید که در شیوه جراحی بسته بینی با توجه به این موضوع که بینی از بیرون برش داده نمی شود، نتیجه بهتری را از شیوه باز شاهد خواهیم بود.

 

آیا بهترین شیوه جراحی بینی روش بسته است؟

شاید تا الان تصور کرده باشید که بهترین شیوه جراحی بینی به روش بسته است. باید بدانید که این روش در بخش های مختلفی می تواند دارای مزایای مختلفی باشد، اما در بعضی مواقع ممکن است جراحی به شیوه باز، مطلوب تر و کارآمدتر باشد. اگر شما می خواهید که سوراخ بینی را پایین بیاورید، لازم است که جراحی به شیوه باز انجام شود چرا که اساسا از روش بسته نمی توان برای این کار استفاده کرد.

با این باور که بهترین شیوه جراحی بسته است به پیش پزشک خود نروید چرا که ذهنیت اشتباه به این موضوع باعث می شود که در برابر صحبت های جراح خود، گارد بگیرید. در بعضی مواقع ممکن است، عوارض عمل بینی بسته بیشتر از عمل بینی باز باشد. پس حتما به صحبت های جراح خود توجه داشته باشید تا به طور کامل تفاوت عمل بینی به روش باز و بسته را درک کنید.

مزایای جراحی بینی به روش بسته

زمان جراحی کوتاه

نکته و مزیت خوب جراحی بینی به شیوه بسته این است که برای جراحی زمان کمتری نسبت به شیوه باز لازم است. علت این موضوع برش های کمتر در این شیوه جراحی به علاوه زخم های کمتر بیمار است که در بعد از عمل معلوم نخواهد بود. زمان جراحی کوتاه این شیوه از جراحی همچنین می تواند موجب کاهش عوارض عمل بینی شود.

زخم کمتر

اگر می خواهید، عمل بینی به روش بسته انجام دهید، خبر خوب این است که بینی شما زخم کم تری در بعد از عمل نسبت به روش باز خواهد داشت. تمامی جراحت ها و زخم ها در داخل نواحی بینی انجام می شوند و هیچ جای زخمی در بعد از عمل وجود نخواهد داشت! همچنین جراحان حرفه ای اگر از شیوه ی بسته برای جراحی بینی استفاده کنند، توجه می کنند که ستون پوسنی بین دو حفره بینی دچار مشکل نشده باشد.

گردش خون بیشتر در پوست نوک بینی

نکته قابل توجهی در این جا وجود دارد، گردش خون بیشتر پوست در نوک بینی است. پوست شما در بعد از عمل جا به جا نشده است. این موضوع باعث می شود که شما عوارض کمتری را تجربه کنید و بهبود سریعتری داشته باشید.

معایب و عوارض عمل بینی بسته

نیاز به جراح ماهر و متخصص

حتما تا الان با میزان پیچیدگی زیاد این شیوه جراحی بینی آشنا شده اید. جراح باید همه ی تغییراتی که می خواهد بر روی بینی انجام دهد را از طریق دهانه های سوراخ باریک بینی انجام دهد که کار بسیار دشوار و سختی خواهد بود. این روش را که پزشکان و جراحان روش “کور” نامگذاری کرده اند، تنها از طریق احساسات انجام می شود.

محدودیت در موارد اصلاحی

اگر می خواهید تغییرات جزئی در بینی خود، انجام دهید می توانید از این روش استفاده کنید چرا که با توجه به بسته بودن بینی، نمی توان تغییرات زیادی را بر روی بینی با استفاده از این روش اعمال کرد.

مشکلات تنفسی

در بعد از عمل بینی به شیوه باز یا بسته، شما عمدتا دچار مشکلات تنفسی خواهید شد. چرا که پوسته های داخل بینی متورم است. اگر از شیوه های جدید جراحی استفاده کنید، این مشکل موقتی است و به زودی خوب می شود. اگر شما دچار مشکلات تنفسی شوید به احتمال زیاد تنفس دهانی بیشتری خواهید داشت. تنفس دهانی زیاد باعث بوجود آمدن مشکلات متعددی برای فرد می شود.

درد و خونریزی

خونریزی در بعد از عمل و احساس درد در ناحیه بینی بسیار طبیعی است و هیچ جای نگرانی برای آن وجود ندارد. شما ممکن است تا مدت زمانی مانند یکماه دچار خونریزی شوید. البته بهتر است هر موقع که دچار خونریزی شدید، با پزشک و جراح خود مشورت کنید تا مشکل را برطرف کند. برای احساس درد هم می توانید از مسکن هایی که پزشکتان به شما گفته اند، استفاده کنید.