سوهان کشیدن در عمل بینی

فهرست مطالب

برای بخش اعظمی از بیماران احتمال دارد این سؤال پیش بیاید که سوهان کشیدن در عمل بینی چه می‌باشد و آیا سوهان کشیدن در عمل بینی خطری در جراحی دارد یا این که خیر و چه گونه انجام میشود . در‌این مقاله جواب این سؤالات داده شده‌است .
سوهان کشیدن در عمل بینی یا این که رسپینگ روشی استاندارد است که از این روش در برداشتن مختصر و خفیف قوز بینی استفاده می گردد . همینطور در برداشتن قوز باقی مانده از جراحی بینی هم کاربرد دارد .
در کشور‌ایران و به صورت کلی در خاور میانه تعداد بیمارانی که اقدام به برداشتن قوز بینی می‌نمایند از دیگر نقاط دنیا بیشتر است . برای مردان برداشتن قوز احتمال دارد حساس باشد و برداشتن دوچندان قوز در آن ها جنبه منفی داشته باشد . در‌این موردها جراح بینی با محافظه کاری اقدام به برداشتن قوز بینی میکند .
سوهان وسیله‌ای است که جراح بینی برای برداشتن مختصر قوز بینی از آن استفاده می نماید . جنس این وسیله از فولاد ضد زنگ است و دارنده دندانه‌های ظریفی است . در جراحی زیبایی بینی , جراح بعداز برداشتن پوست , اقدام به کشیدن سوهان روی استخوان بینی می‌نماید و سپس محل مورد نظر را با سرم میشوید . برداشتن مختصر قوز استخوانی به کمک سوهان باعث کنترل بیشتر میگردد . برای پوشاندن نامنظمی در جراحی زیبایی بینی هم در برخی از موردها از گرافت‌های ظریف پوشاننده استفاده مینمایند . سوهان میتواند از جنس تنگستن نیز باشد که از فولاد محکم‌تر است .
سوهان کشیدن در عمل بینی  میتواند نیز به طور باز و نیز به با استفاده از روش بسته بوسیله جراح صورت بپذیرد . روش بسته بیشتر در جراحی بینی ثانویه کاربرد داراست . درین جراحی که در صورت باقی ماندن قوز کم باید حتما 6 ماه پس از عمل اول صورت بپذیرد , به دلیل این که بافت زیر جلدی بینی در اثر عمل اولیه حساس و ملتهب شده‌است جراح برای جلوگیری از آسیب به بافت زیرجلدی از روش بسته استفاده می کند .

کسب اطلاعات لازم در مورد عمل بینی در مشهد