همه چیز در باره عمل بینی گوشتی و مراقبت های بعد از آن

فهرست مطالب

عمل بینی گوشتی یکی از انواع جراحی زیبایی بینی می باشد که سالیانه متقضیان بسیاری برای انجام آن به پزشک متخصص مراجعه می کنند.

یکی از موضوعاتی که همواره ذهن بسیاری از افراد را درگیر می کند، نتیجه نهایی این عمل می باشد که باید گفت برای هر فرد به نسبت تغییراتی که بر روی بینی صورت گرفته است، متفاوت است. همچنین انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی که دارای مهارت و تجربه بالایی باشد هم در نتیجه نهایی عمل بسیار تاثیرگذار است.

بینی یکی از تاثیرگذار ترین عضوها برای زیبایی است. زیبایی برای انسان در اولویت بالایی برخودار است. این روزها داشتن زیبایی مانند گذشته کار سختی نیست و شما می توانید به راحتی زیبایی صورت خود را با عمل جراحی بینی به دست آورید.

اگر اطلاعاتی در مورد این جراحی زیبایی ندارید، تا انتهای این مطلب مفید و کاربردی با ما همراه باشید، چرا که قصد داریم به طور کامل در مورد عمل بینی گوشتی و مراقبت های بعد از آن با شما صحبت کنیم.

بینی گوشتی چیست؟

بینی گوشتی به بینی ای گفته می شود که دارای پوسته ضخیم باشد! بینی هایی که پوسته ضخیم و غضروف های ضعیفی دارند، به عنوان بینی گوشتی در نظر گرفته می‌شوند

این نوع بینی ها ممکن است به دلیل درخواست و حساس بودن بیمار بعد از عمل منجر به عمل ترمیمی بینی شود! در گذشته جراحی بینی برای این نوع از بینی ها همواره با چالش های مختلفی همراه بود، اما در حال حاضر با توجه به رشد تکنولوژی و علم جراحی، این نوع از بینی ها بسیار راحت تر از گذشته عمل می شوند.

 

تشخیص بینی گوشتی و استخوانی

اولین قدم برای جراحی بینی گوشتی این است که جراح تشخیص دهد این نوع از بینی ها گوشتی هستند یا استخوانی. پزشکان از چند معیار موجود برای این بینی ها به تشخیص این نوع بینی می پردازند. این معیار ها عبارت اند از:

    • وجود نوک های بزرگ
    • وجود نوک های افتاده
    • پوست ضخیم دارای چربی در اطراف غضروف بینی

 

تفاوت بینی گوشتی با استخوانی در چیست؟

در این بخش می خواهیم در مورد تفاوت های موجود میان بینی های گوشتی و استخوانی بپردازیم. جراحی بینی با توجه به نوع بینی انجام می شود.

بینی های استخوانی به راحتی قابل شناسایی هستند چرا که استخوان بینی کاملا قابل تشخیص است. علت این امر نازک بودن پوست بینی است که باعث نمایان شدن استخوان آن می شود. این نوع بینی ها دارای غضروف های قوی و محکم هستند و نوک بینی در این نوع بینی ها کمتر افتاده یا پهن است. جراحی بینی برای این نوع از بینی ها آسانتر از بینی های گوشتی است.

چه تفاوتی میان بینی های گوشتی و استخوانی وجود دارد؟

معمولا افرادی که دارای بینی گوشتی هستند از نوع بینی خود ناراضی هستند و می خواهند با استفاده از روش های مختلف از جمله جراحی بینی به زیباتر کردن چهره خود بپردازند.

بینی های گوشتی که دارای کجی و انحراف بینی هستند با توجه به نوع غضروف ضعیف آن ها عمل بسیار سختی را برای جراح در پیش دارند. این سختی باعث می شود که بیمار درد بیشتری را تحمل کند و هزینه بیشتری برای جراحی بینی خود بپردازد.

 

آیا تکنیک های جدید جراحی بینی گوشتی کارساز است؟

طبق نظریه پزشکان نمی توان روش های خاصی را برای جراحی این نوع بینی در نظر بگیریم ولی به طور کلی جراحی های بینی به دو نوع باز و بسته تقسیم بندی می شوند که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شوید.

یکی از روش های ناکارآمد که باعث می شود حتی شکل بینی گوشتی از قبل هم بدتر شود، استفاده از لیزر برای شکل دهی به بینی است. این روش تنها جنبه ی تبلیغاتی دارد و بیمار با پرداخت هزینه زیاد به این کار می پردازد.

اگر بینی گوشتی دارید و می خواهید عمل بینی گوشتی انجام دهید و زیبایی ظاهر خود را بیشتر کنید، حتما از یک جراح ماهر در این زمینه کمک بخواهید.

جراح حرفه ای برای عمل بینی گوشتی از تقویت غضروف برای شکل دهی دلخواه به بینی استفاده می کند. جراحان بعد از عمل بینی های گوشتی معمولا در بینی کورتون تزریق می کنند، این نوع تزریق باعث می شود که تورم بینی کاهش پیدا کند.

 

آیا افتادگی بینی گوشتی پس از عمل واقعیت دارد؟

یکی از اتفاقات رایج پس از جراحی بینی، افتادگی بینی گوشتی پس از عمل است. این مشکل باعث نگرانی این نوع از مراجعه کنندگان می شود. این مشکل هنگامی به وجود می آید که در هنگام جراحی بینی، استحکام بینی از بین می رود. اگر شما از یک جراح حرفه ای و با تجربه در این زمینه کمک بخواهید، مشکلی برای شما بوجود نمی آید.

 

مراقبت های پس از عمل بینی گوشتی

یکی از چالش های بیماران و مراجعه کنندگانی که دارای بینی های گوشتی هستند، مراقبت های بعد از عمل است. ما در ادامه مهم ترین نکاتی که ممکن است برای شما مفید باشد را گردآوری کرده ایم.

با خواندن این نکات و عمل به آن ها می توانید، جراحی بینی گوشتی خود را به بهترین شکل انجام دهید و به نتیجه دلخواه خود برسید :

1) خونریزی را در ساعت اولیه جدی نگیرید

معمولا پس از جراحی برای بینی های گوشتی شما با خونریزی های خفیفی روبرو هستید که نباید آن ها را جدی بگیرید! معمولا این خونریزی بصورت نشت خون از کنار پانسمان بینی طبیعی است و شما لازم نیست که نگران باشید.

در این مواقع سعی کنید، خونسردی خود را حفظ کنید و با استفاده از یک دستمال کاغذی مرطوب به کاهش رطوبت بینی بپردازید.

 

2) ورم خود را این گونه کاهش دهید

معمولا پس از جراحی بینی گوشتی، ورم صورت شما بیشتر از کسانی است که جراحی بینی استخوانی انجام داده اند. برای کاهش این ورم تنها کاری که لازم است انجام دهید، استفاده از کمپرس سرد در اطرف بینی و زیر چشم تا 12 ساعت است.

 

3) استراحت را جدی بگیرید

کلیدی ترین نکته برای رسیدن به هدف برای یکی بینی خوش فرم و زیبا این است که شما استراحت را پس از عمل جراحی جدی بگیرید. استراحت باعث ترمیم بینی شما می شود و استخوان ها زودتر جوش می خورند.

برای این کار بهتر است، بعد از عمل جراحی به مدت یک روز کامل در تخت خواب خود استراحت کنید. برای این کار چند بالش در زیر سر خود بگذارید تا سر شما بالاتر از پاهایتان قرار بگیرد.

 

4) از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید

برای این که در صورت شما حرکات کمتری صورت بگیرد تا نتیجه عمل بینیتحت تاثیر قرار نگیرد، بهتر است که از خوردن غذاهای سفت مانند استیک، سیب و … که نیاز به جویدن دارد به مدت یک هفته خودداری کنید و از غذاهای نرم برای این کار استفاده کنید.

 

هزینه عمل بینی گوشتی

پس از معاینات لازم و ارزیابی میزان گوشتی بودن پوست بینی توسط جراح بینی، هزینه عمل بینی گوشتی تعیین می شود. لازم به ذکر است که این هزینه در هر فردی متفاوت است.

عوامل مختلفی بر قیمت عمل بینی تاثیر می گذارد که به شرح زیر است:

  • تجربه جراح

    با توجه به تجربه و مهارت جراح و سابقه کاری او هزینه ها متفاوت است زیرا جراحی که چندین سال عمل بینی انجام داده است با تجربه تر بوده و با چالش های هنگام عمل آشنایی کامل دارد و قطعا هزینه ی بیشتری دریافت می کند.

  • نوع بینی

    بینی افراد سهم به سزایی در تعیین قیمت جراحی بینی دارد. افرادی که بینی گوشتی یا غضروفی دارند معمولا هزینه بیشتری برای عمل بینی پرداخت می کنند.  اما هزینه جراحی بینی استخوانی معمولا کمی کمتر است. همچنین عمل ترمیمی بینی اگر توسط جراح دیگری (به غیر از جراح اول) انجام شود معمولا هزینه بیشتری از عمل اول دارد.

  • منطقه جغرافیایی

    مانند خدمات دیگر هزینه جراحی بینی نیز با توجه به منطقه ی جغرافیایی متفاوت است البته این نکته هم حائز اهمیت است که جراحان بینی خوب به علت امکانات در شهرهای بزرگ اسکان دارند.

facialplasticsbh.com : منبع