عمل ترمیمی بینی را چه افرادی در چه زمانی باید انجام دهند؟

فهرست مطالب

عمل ترمیمی بینی جهت رفع نقص های ایجاد شده در بیمارانی که نیاز به جراحی مجدد دارند انجام می شود. در برخی موارد هنگام جراحی بینی عدم توجه جراح به نکات ریز باعث به وجودن آمدن نقص های کوچک می شود که این موضوع نارضایتی بیمار از عمل بینی خود را به همراه دارد. هدف اصلی از عمل ترمیمی بینی کمک به مردان و زنان برای دست یافتن به احساس بهتر نسبت به ظاهر جدید خود و زودتر رسیدن به ظاهر بهتر می باشد. در این مقاله سعی بر این کرده ایم تا شما را با جراحی بینی ترمیمی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی
Nose beauty practice

رینوپلاستی یا همان جراحی بینی یکی از محبوب ترین روش های عمل زیبایی است. این جراحی می تواند مشکلات مربوط به تنفس و یا شکل بینی، اندازه نامناسب و عدم تقارن را بهبود بخشد. عمل زیبایی بینی علاوه بر از بین بردن مشکلات ظاهری بینی، باعث افزایش اعتماد به نفس نیز می شود. عمل بینی انواع متفاوتی دارد که شامل جراحی بینی طبیعی، عمل بینی فانتزی، جراحی بینی استخوانی و.. می باشد.

 

چرا عمل زیبایی بینی با شکست مواجه می شود؟

عوامل زیادی می توانند بر روی نتایج نهایی عمل زیبایی بینی تاثیر گذار باشند که این عوامل شامل موارد زیر می باشند.

  • مراقبت های پس از عمل بینی به طور ضعیف انجام شده است.
  • انجام روش های جراحی به صورت نادرست
  • انتظارات غیر واقع گرایانه بیمار از عمل جراحی
  • ارزیابی های ضعیف و ناقص قبل از عمل جراحی

 

عمل ترمیمی بینی چیست؟

رفع مشکلات در عمل ترمیمی بینی
بینی ترمیمی از نمای جانبی

بینی بیمارانی که قصد عمل ترمیمی بینی را دارند، پس از جراحی اولیه ای که انجام داده اند دچار ناهماهنگی و عدم توازن شده است. جراحی ترمیمی بینی به مراتب پیچیده تر از جراحی اولیه می باشد با این حال با به کارگیری صحیح روش های پیشرفته توسط متخصص جراحی باتجربه، عمل ترمیم بینی نیز می تواند با موفقیت انجام شود.

اغلب متخصصین جراحی بینی در مشهد، در جراحی های پیچیده ترمیم بینی، تخصص و تجربه لازم را دارند و می توانند نگرانی های بیمار را برطرف کنند. البته همانند عمل جراحی اولیه بینی، انتظارات و اهداف شما از نتیجه عمل ترمیم بینی باید معقول و منطقی باشد که جراح در مورد این اهداف با مراجعه کننده صحبت خواهد کرد.

از مشکل ترین عمل های ترمیمی جراحی بینی زمانی است که پوست در هنگام عمل اول و یا بعد از آن آسیب دیده باشد. گاهی اوقات حتی ترمیم برای این بیماران مقدور نیست.

 

 

 

مشکلات قابل حل در جراحی ترمیمی بینی

مشکلات زیر از جمله مشکلاتی هستند که اگر در عمل جراحی بینی اولیه اصلاح نشده باشند، تا حدود زیادی با جراحی ترمیمی بینی قابل حل می باشند.

  • کجی بینی
  • انحراف بینی و یا داشتن علائم جابجایی غضروف بینی بعد از عمل
  • عدم تقارن بینی
  • شکل گیری ناقص
  •  انسداد مسیر تنفس
  • غیر مصنوعی شدن ظاهر بینی
  • باریک یا بزرگ بودن بیش از حد نوک بینی
  • برآمدگی بینی همچنان در جای خود باقی باشد.

 

چه زمانی باید جراحی بینی ترمیمی انجام بگیرد؟

در میان جراحان مختلف اختلاف نظرهایی درباره جواب این سوال وجود دارد. عده ای از آن ها بر این باورند که باید حداقل 1سال از انجام عمل بینی اول گذشته باشد و پس از آن برای عمل ترمیمی بینی تصمیم گیری شود. اما عده ای از آن ها نیز بر این باورند که بعضی از نقایص بینی را قبل از یک سال می توان برطرف کرد. در هر صورت جراح بینی شما با معاینه می تواند این تصمیم را بگیرد.

 

فواید و مزایای عمل ترمیمی بینی

مزایای عمل ترمیمی بینی
رفع عیوب بینی در عمل ترمیمی بینی

مزایای عمل ترمیمی بینی مشابه مزایای جراحی بینی اولیه می باشد با این تفاوت که هدف اصلی از جراحی ترمیمی بینی کمک به مردان و زنان برای دست یافتن به احساس بهتر نسبت به ظاهر جدید خود و زودتر رسیدن به ظاهر بهتر می باشد. به طور معمول، هنگامی که نتایج جراحی قبلی رضایت بخش نباشد، عمل ترمیم بینی مورد نیاز است. در بیمارانی که عمل زیبایی بینی آنها با شکست مواجه شده و از آن رنج می برند، عمل ترمیم بینی می تواند فواید بسیاری برای آنها به همراه داشته باشد. از جمله فواید عمل ترمیمی بینی عبارت اند از:

  • سلامتی بهتر

در برخی موارد، عمل زیبایی ناموفق بینی، می تواند منجر به بروز مشکلات تنفسی شود که باعث ایجاد مشکلات دیگری مانند شرایط خواب نامناسب نیز می شود. شرایط نامناسب خواب می تواند بر تمام جنبه های زندگی بیمار تاثیر منفی بگذارد. با انجام عمل ترمیمی بینی، بیمار می تواند هر گونه ناهنجاری ساختاری ناشی از اولین عمل جراحی بینی را کاهش دهد و به وضعیت تنفسی سالم تر و طبیعی تری باز گردد.

 

  • تنفس راحت

از سر باز کردن (خراب کردن) عمل زیبایی بینی گاهی منجر به انسداد مسیر های هوایی در بینی می شود که منجر ایجاد مشکلات تنفسی و انسداد مسیر تنفس در شخص می گردد. عمل ترمیم بینی اغلب می تواند این مشکلات ساختاری را اصلاح و برطرف کند.

 

  • بهبود اعتماد به نفس

وقتی جراحی زیبایی بینی، انتظارات فرد را فراهم نمی کند، عزت نفس بیمار می تواند حتی به سطحی پائین تر از قبل از عمل جراحی برسد و اعتماد به پزشک جراح نیز از بین می رود. با پیدا کردن یک جراح پلاستیک صورت ماهر، بیمار می تواند به انتظاراتی که از عمل اولیه بینی داشته است دست یابد و  اعتماد به نفس خود را دوباره به دست آورد.

 

مراقبت های بعد از عمل ترمیمی بینی

پس از انجام جراحی ثانویه بینی رعایت نکاتی ضروری می باشد که در نتیجه جراحی ترمیمی تاثیر بسیار زیادی می گذارند. از جمله نکاتی که پس از جراحی باید مورد توجه قرار گیرند عبارت اند از:

  • به مدت سه هفته از کشیدن سیگار خودداری کنید.
  • برای مدت دو هفته هوا را با فشار زیاد از بینی خود خارج نکنید.
  • به مدت چهار هفته از عینک زدن بعد از عمل بینی خودداری کنید.
  • حداقل به مدت دو هفته حداقل از ورزش بعد از عمل ترمیم بینی خودداری کنید.
  • از غذاهای نرم و آبکی مثل سوپ استفاده کنید تا نیاز به جویدن نداشته باشید.
  • به مدت سه ماه پس از عمل از قرار گرفتن پوست صورت در معرض آفتاب دوری کنید.

 

سخن پایانی

همان طور که در مطالب بالا گفته شد عمل بینی ترمیمی جهت رفع عیوب ایجاد شده بر روی بینی پس از جراحی اولیه صورت می گیرد. این عمل به مراتب پیچیده تر از جراحی اولیه می باشد با این حال با به کارگیری صحیح روش های پیشرفته توسط متخصص جراحی باتجربه، عمل ترمیم بینی نیز می تواند با موفقیت انجام شود و رضایت بیمار از نتیجه عمل را به همراه داشته باشد.

دکتر بیرقی طوسی به مراجعه کننده درمورد نکات و اهداف جراحی ترمیمی بینی مشاوره می دهند تا پس از انجام عمل، بیمار به انتظاری که از جراحی ثانویه خود دارد دست یابد و احساس بهتری نسبت به ظاهر خود پیدا کند.

plasticsurgery.org : منبع