عینک زدن بعد از عمل بینی

فهرست مطالب

عینک زدن بعد از عمل بینی جزء مواردی است که برای بسیاری از بیمارانی که از عینک استفاده می کنند، ممکن است سوالاتی به وجود بیاورد و در مورد استفاده از این وسیله ضروری اطمینان لازم را نداشته باشند چرا که این احتمال وجود دارد نتیجه عمل را در دوران نقاهت و بهبودی تحت تاثیر قرار دهد. همانطور که برای جراحی زیبایی بینی و بهبودی خود آماده می شوید، ممکن است در مورد اینکه چه زمانی می توانید ورزش کنید، به پشت بخوابید و برخی دیگر از فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید، سؤالاتی داشته باشید.

برای درک بهتر اینکه چرا ممکن است از عینک زدن بعد از عمل بینی باید اجتناب کنید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید…

چرا بعد از جراحی بینی نمی توان از عینک استفاده کرد؟

از آنجایی که ساختار بینی بعد از جراحی زیبایی بسیار ظریف و شکننده خواهد بود، هرگونه فشار، نیرو یا وزن اضافی می تواند باعث آسیب شود و به طور بالقوه می تواند بر نتیجه نهایی عمل بینی شما تأثیر بگذارد. در واقع، خم شدن از ناحیه کمر یا دمیدن در بینی به سادگی می تواند فشار داخل بینی شما را افزایش دهد که به طور بالقوه باعث ناراحتی، عارضه یا نتیجه منفی ناخواسته شود.

 

چه مدت بعد از عمل بینی باید عینک زدن را کنار بگذارم؟

برای بیمارانی که پس از جراحی از گچ بینی (اسپلینت)  استفاده می کنند، ممکن است استفاده از عینک بلافاصله پس از جراحی بی خطر باشد. با این حال، پس از برداشتن اسپلینت یا بانداژ، بسیار مهم است که از عینک، عینک آفتابی یا هر چیز دیگری روی بینی خودداری کنید تا زمانی که توسط پزشک شما برداشته شود.

بسته به نوع جراحی بینی که انجام داده اید، پیشرفت بهبودی شما و سایر عوامل، ممکن است لازم باشد 6 تا 8 هفته پس از جراحی از عینک زدن خودداری کنید، اگرچه برخی از بیماران می توانند عینک زدن بعد از عمل بینی را از سر بگیرند.

برای بیمارانی که واقعاً نمی‌توانند بدون عینک ببینند، رانندگی کنند، بخوانند یا کار کنند، ابزارهای فوق‌العاده زیادی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد بعد از جراحی بینی می توانید از آنها استفاده کنید. گزینه هایی از جمله تکیه گاه های عینک، لنزهای تماسی و موارد دیگر صحبت خواهد کرد.

 

بعد از جراحی بینی چه زمانی می توانم دوباره عینک بزنم؟

دکتر آرش بیرقی طوسی در جلسه مشاوره قبل از عمل بینی ، به طور کامل نیاز به عینک زدن بعد از عمل بینی را درک می کند و با بیماران همکاری خواهد کرد تا معین شود که چه زمانی و چگونه می توان این کار را به طور ایمن انجام داد.

در برخی موارد، بیماران ممکن است بتوانند از 1 تا 2 هفته پس از جراحی زیبایی بینی شروع به استفاده از عینک های بسیار سبک کنند، در حالی که سایر مردان و زنان ممکن است قبل از استفاده مجدد از عینک 6 تا 8 هفته صبر کنند. برای بیمارانی که بدون عینک خود ناراحت هستند یا قادر به دیدن کافی نیستند، دکتر بیرقی مشاوره هایی برای استفاده از ابزارهای خاص را توصیه می کنند که به طور خاص برای برداشتن وزن عینک از روی بینی بیمار طراحی شده اند.

 

بسیاری از متقاضیان جراحی بینی عینکی می‌باشند و میخواهند که دقیقاً بدانند که تا چه مدتی بعداز عمل نمی‌توانند عینک بزنند و چه راه‌حل‌هایی دارند؟

از طرفی برای بخش اعظمی سؤال است که در‌حالتی که قرار باشد که عمل لیزیک یا این که اعمال شبیه برای خلاصی از عینک انجام دهند بعداز چه مدتی می توانند برای جراحی بینی مبادرت نمایند. این‌ها سؤالاتی میباشند که در‌این متن با هم به‌دنبال جواب‌هایشان خوا‌هیم بود و در یک لیست نکات اصلی و کاربردی آن را مرور میکنیم.

نکات مهم عینک زدن بعد از عمل بینی

  1. در زمان هفته نخستین پس از عمل که آتل روی بینی جای‌دارد می‌توان عینک را روی آتل گذاشت .
  2. در کل معمولاً در ۳تا ۴ هفته بعد از عمل استخوان‌های بینی کاملاً محکم شده‌اند و زدن عینک مشکلی برای آنها پیش نمی‌آورد اما با دقت به ورم بافت قابل انعطاف و پوست روی آن , پیشنهاد می گردد که تا ۶هفته و برطرف شدن کامل ورم منطقه قرارگیری عینک حوصله کنیم .
  3. در صورتی امکان تنظیم و استفاده از لنزهای تماسی برای مریض وجود داشته باشد بهترین توصیه این است که برای ۶ تا ۸ هفته اول از عینک استفاده نشود و بجای آن از لنز بهره بگیرند .
  4. در صورتی شخص تمایلی به استفاده از لنز نداشته باشد , بعد از برداشت آتل طی روز ششم یا این که هفتم تا ۶ – ۸ هفته بعداز عمل می تواند عینک‌ را به پیشانی‌اش چسب بزند یا این که در‌صورتی‌که از کلاه استفاده می کند عینک را به آن متصل نماید .
  5. در شرایطی‌که تصمیم دارید که اول عمل چشم انجام دهید دست‌کم یک تا دو ماه زمان لازم است تا برای جراحی بینی مبادرت فرمایید .
  6. تا یک ماه بعد از عمل بینی ، نمی توانید از عینک استفاده کنید. اگر استفاده از عینک ضرورت دارد، برای مدت کوتاه و فقط در مواقع ضروری، عینک را با چسب به پیشانی بچسبانید تا وزن عینک روی بینی نباشد.

realself.com : منبع