مشاوره قبل از عمل بینی در مشهد توسط دکتر بیرقی طوسی

فهرست مطالب

اگر تصمیم به انجام عمل جراحی گرفته اید در اولین جلسه مشاوره قبل از عمل بینی ، ابهاماتی که برای شما بوجود آمده را از پزشک جراح خود سوال خواهید کرد اما ممکن است انتظار شما از این جلسه بطور کامل برآورده نشود و پس از پایان جلسه همچنان سوالاتی در ذهن شما باقی مانده باشد بنابراین بهتر است قبل از اینکه در این جلسه شرکت کنید یکسری موارد را از قبل پیش بینی کرده و برنامه ریزی داشته باشید.

ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا بیشترین بازدهی را در جلسه مشاوره قبل از عمل بینی خود داشته باشید پس تا انتهای مطلب با ما  همراه باشید…

 

اقدامات قبل از حضور در جلسه مشاوره عمل بینی

حضور در جلسه مشاوره قبل از عمل بینی

بهتر است چند هفته قبل از عمل بینی با تعدادی از دوستان یا نزدیکان خود مشورت کنید و چند پزشک را بعنوان کاندید جراح عمل بینی برای خود در نظر بگیرید. سوالات خودتان را از قبل آماده کنید. این را به یاد داشته باشید که در صورتی که پاسخ سوالات خود را از یک پزشک جراح با تجربه بپرسید بسیار بهتر از صحبت های فامیل و آشنایان است.

جلسه مشاوره قبل از عمل بینی از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند تاثیر بسزایی در نتیجه عمل جراحی بینی داشته باشد. در این جلسه شما این فرصت را خواهید داشت سوالات خود را با پزشک در میان بگذارید. قبل از جلسه شما باید بدانید که از پزشک چه درخواست هایی دارید و چه سوالاتی را می توانید بپرسید.

 

در مشاوره قبل از عمل بینی چه موضوعاتی مطرح می شود؟

در مشاوره قبل از عمل بینی چه موضوعاتی مطرح می شود؟

در اولین جلسه مشاوره عمل بینی دلایل خود را برای انجام عمل زیبایی بینی به پزشک توضیح دهید. پزشک فرم و ساختار بینی شما را به دقت بررسی می کند و سپس می تواند در مورد نتیجه عمل بینی و روش انجام جراحی توضیحاتی را به شما ارائه دهد.

 

سابقه پزشکی :

در جلسه مشاوره قبل از عمل بینی لازم است سوابق بیماری و پزشکی خود را در اختیار پزشک قرار دهید و داروهایی که مصرف می کنید را به پزشک اطلاع دهید. بیماری هایی نظیر دیابت ، مشکلات کبد و ریه ، سرطان ها و … می تواند در جراحی بینی تاثیرگذار باشد و پزشک حتما می بایست در مورد آنها اطلاع داشته باشد. بعضی از داروها می تواند موجب رقیق شدن خون و افزایش خونریزی حین عمل شود که پزشک در اینصورت ممکن است شما را از مصرف آنها منع کند.

علاوه بر این موارد در صورتی که قبلا عمل جراحی دیگری داشته اید نیز لازم است پزشک خود را این موضوع باخبر سازید تا برای شما عمل بینی خطرناک نباشد.

 

سن :

متقاضی عمل بینی میبایست سن بلوغ کامل داشته باشد تا دوره رشد بینی او به اتمام رسیده باشد. سن رشد کامل بینی در خانم ها حداقل 16سال و در آقایان حداقل 18سال تمام می باشد. ممکن است پزشک جراح از رشد کامل بینی فرد متقاضی عمل بینی اطمینان نداشته باشد که در اینصورت دستور آزمایش رشد استخوان را برای شما در نظر می گیرد و پس از مشاهده نتیجه آزمایش در مورد انجام عمل جراحی بینی تصمیم گیری خواهد کرد.

 

نوع بینی :

یکی از مواردی که در جلسه مشاوره عمل بینی مورد بررسی قرار می گیرد ، نوع بینی و نتیجه بعد از عمل زیبایی بینی است. شما می توانید تغییراتی که انتظار دارید پس از عمل برای بینی شما اتفاق بیوفتد را با پزشک خود مطرح کنید بعنوان مثال در صورتی که بینی شما دارای انحراف است پس کاندید مناسبی برای جراحی انحراف بینی هستید و در این مورد بهتر با پزشک خود صحبت کنید.

پزشک در بررسی های خود پوست بینی و فرم و ساختار بینی شما را بررسی می کند چرا که افرادی که پوست بسیار نازک یا ضخیم دارند کاندید مناسبی برای جراحی بینی نیستند و اعمال تغییرات زیاد نیز آسیب جدی به بینی وارد می کند.

در نهایت پزشک پس از بررسی های خود به شم توضیح خواهد شد چقدر از انتظارات و خواسته هایتان قابل اجراست. می توان گفت اکثر نمونه هایی که منجر به نارضاینی پس از نتیجه عمل بینی می شود مربوط به همین بخش است چرا که جراح نتوانسته به خوبی انتظارات فرد متقاضی عمل بینی را متوجه شود.

هزینه عمل بینی :

از دیگر مواردی که در جلسه مشاوره قبل از عمل بینی در مورد آن سوال می شود هزینه عمل بینی است. پس از اینکه پزشک بینی را معاینه کرد و خواسته های فرد را از عمل بینی شنید ، هزینه عمل بینی مشخص می شود که هر جراح با توجه به تجربه و مهارت و سابقه خود هزینه عمل بینی را تعیین می کند.

همچنین یکسری هزینه های دیگر هم مربوط پزشک متخصص بیهوشی و هزینه های بیمارستان یا کلینیکی که عمل جراحی را انجام میدهید میبایست در نظر گرفته شود که در مورد این مسائل می توانید بطور دقیق از پزشک خود سوال کنید تا شما را راهنمایی کند.

آمادگی روحی و روانی :

در صورتی که زمان عمل بینی ناراحتی و یا استرس داشته باشید ، سیستم ایمنی بدن شما ضعیف شده و طول دوران نقاهت عمل بینی ممکن است بیشتر زمان ببرد. ترس از جراحی همواره یکی از مواردی بوده که قبل از عمل بینی برای فرد استرس ایجاد می کند.

برای کاهش استرس شما میبایست اطلاعات خود را بالا برده و در جلسه مشاوره عمل بینی تمام سوالات و ابهامات خود را در مورد جراحی و روش انجام آن از پزشک جراح سوال کنید.

 

نمونه سوالاتی که در جلسه مشاوره قبل از عمل بینی پرسیده می شود؟

نمونه سوالات جلسه مشاوره قبل از عمل بینی

  1. روش انجام عمل جراحی به چه صورت است؟ روش باز یا بسته؟
  2. بینی من از چه نوعی است؟ بینی استخوانی یا گوشتی؟
  3. شما در جراحی بینی چقدر تجربه دارید؟
  4. چه تعداد از بیماران از نتیجه عمل بینی رضایت داشته اند؟
  5. عمل کجا انجام می شود؟ بیمارستان یا کلینیک؟
  6. برای بیهوشی از چه روشی استفاده می کنید؟
  7. دوران نقاهت و بهبودی پس از عمل بینی چقدر زمان می برد؟
  8. امکانش هست عمل هایی که شبیه به من بوده را ببینم؟
  9. از چه زمانی شروع به کار کرده اید؟ چقدر سابقه دارید؟
  10. آیا انجام عمل پولیپ بینی و عمل زیبایی بینی بطور همزمان وجود دارد؟

 

دکتر آرش بیرقی طوسی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

دکتر آرش بیرقی طوسی - مدت زمان عمل بینی
جراح عمل زیبایی بینی در مشهد

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دارای دانشنامه برد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی