تفاوت عمل جراحی بینی به روش بسته و باز

فهرست مطالب

جراحی بینی به روش بسته و باز، به نحوه برداشتن پوست بینی در هنگام عمل و چگونگی دسترسی به استخوان بینی اشاره دارد. بیماران همواره این دغدغه را دارند که آیا باید جراحی بینی به روش بسته انجام دهند یا جراحی بینی به روش باز؟ ما در ادامه این مقاله تفاوت این دو روش را به شما توضیح می دهیم.

 

خود را درگیر این موضوع نکنید که عمل باز مناسب‌تر است یا عمل بسته،

بلکه به دنبال جراحی متبحر و مجرب باشید که بتواند نتایج زیبایی که مورد دلخواه شما است را به وجود آورد.

 

تفاوت جراحی بینی به روش بسته و باز :

عمل جراحی بینی به روش بسته و باز

این موضوع فقط با شکافی که در خلال عمل جراحی بینی باز روی بینی ایجاد می‌شود تشخیص داده می‌شود در حالی که این شکاف در جراحی بسته بینی ایجاد نمی‌شود. در جراحی باز بینی، شکاف در کولوملا، بین نوستریل، قبل از ایجاد شکاف اضافی داخل بینی ایجاد می‌شود. با عمل جراحی بسته بینی، تمامی شکاف‌ها داخل بینی ایجاد می‌شود.

 

شکاف در کولوملا به جراح اجازه می‌دهد که پوست بینی را به عقب برگردانده و دسترسی بیشتری به قسمت داخلی بینی پیدا کند. با این کار جراح می‌تواند تغییر شکل بیشتری در بینی ایجاد کند. وقتی که این کار انجام می‌شود، عمل جراحی باز بینی به نظر آسیب بیشتری ایجاد می‌کند اما مانند تمام عمل‌های زیبایی دیگر این عمل نیز باید با نتایج حاصله مورد قضاوت قرار گیرد. عمل جراحی باز بینی به جراح این امکان را می‌دهد که عمل جراحی بهتری را برنامه‌ریزی کرده و به انجام برساند.

 

هر دوی این عمل‌ها یعنی عمل جراحی باز بینی و عمل جراحی بسته در مشهد بینی طرفداران خود را دارند که معتقدند روش ترجیحی آنها روش بهتری است. البته، جراحی باز بینی امروزه به صورت گسترده و با روش‌های مدرن‌ تری انجام می‌شود و این روش‌ها در مدارس و دانشگاه‌های پزشکی تدریس می‌شود.

 

مزایای عمل جراحی باز و بسته بینی :

عمل جراحی بسته بینی برای مواردی که اصلاحات و ترمیم‌های جزئی در بینی مورد نیاز است مناسب است. انجام عمل جراحی بسته بینی در صورتی که بینی خیلی کج نباشد و در حالت کلی در وضعیت و شکل متناسبی باشد توصیه می‌شود.

 

عمل بینی در مشهد
عمل بینی در مشهد

اگر بیمار تمایل دارد که قوز بینی خود را اصلاح کند و این قوز تقریباً جزئی است، انجام عمل جراحی باز بینی مناسب است.

 

عمل جراحی باز بینی معمولاً برای افرادی که بینی آنها به تغییر شکل یا ترمیم‌های بیشتری نیاز داشته باشد گزینه مناسبی است.

 

مزیت عمده عمل جراحی باز بینی این است که به جراح این امکان را می‌دهد که آناتومی بینی را مورد بررسی قرار دهد. این روش به جراح این اجازه را می‌دهد که به طور مستقیم نیمی از ساختار داخلی بینی را ببیند. با مشخص شدن غضروف که قسمت پایینی بینی و نوک بینی را تشکیل می‌دهد، جراح، تغییر شکل بهتری را می‌تواند ایجاد کند و نوک بینی را اصلاح کرده یا کوتاه کند.

عمل جراحی باز بینی معمولاً توسط بسیاری از جراحان برای رفع افتادگی نوک بینی انتخاب می‌شود.

 

مدت بهبودی و نقاهت عمل جراحی بینی به دو روش باز و بسته :

دوران نقاهت و بهبودی پس از عمل جراحی باز بینی طولانی‌تر از عمل جراحی بسته بینی است. این به دلیل شکافتگی بیشتر پوست نیست بلکه به این دلیل است در این عمل تغییر شکل‌های اساسی‌تری در بینی ایجاد می‌شود. در عمل جراحی باز در مشهد قسمت‌هایی از بینی جدا شده و دوباره به هم وصل می‌شوند. همیشه به این دلیل که ساختار داخلی بینی ترمیم شده و ضعیف می‌شود برخی پیوندها برای حمایت بیشتر از ناحیه تحت جراحی بینی انجام می‌شود.

عمل جراحی باز بینی قطعاً نسبت به عمل جراحی بسته بینی تهاجمی‌تر است که کمی تعجب‌آور است زیرا امروزه عمل‌های زیبایی به سمت عمل‌های کم تهاجمی با دوران نقاهت و بهبودی کوتاه‌تر پیش می‌رود.