سوالات متداول بعد از عمل جراحی بینی در مشهد

فهرست مطالب

افرادی که جراحی بینی انجام می دهند با یکسری سوالات بعد از عمل جراحی بینی در مشهد روبرو می شوند. شاید با وجود خواندن مقالات بی شمار هنوز به پاسخ پرسش خود نرسیده اید. بیماران باید توصیه های مربوط به نکات بعد از عمل بینی را جدی گرفته و با دقت به آن ها عمل کنند ؛ تا علاوه بر کوتاه شدن دوره نقاهت ، بهترین نتیجه را از جراحی بینی تجربه کنند.

شکل نهایی بینی چه زمانی قابل مشاهده است؟ اهمیت بررسی و معاینه بینی قبل از جراحی چیست؟ مراقبت های بعد از عمل زیبایی بینی و عوارض آن چه میباشد؟ و سوالاتی از این دست، ذهن متقاضیان را درگیر می کند و این کاملاً طبیعی است. با ما همراه باشید تا به سوالات بعد از عمل بینی پاسخ دهیم.

 

سوالات متداول بعد از عمل جراحی بینی در مشهد

 

اهمیت بررسی و معاینه بینی قبل از عمل بینی چقدر است؟

معاینه و بررسی بینی قبل از عمل جراحی بینی در مشهد بسیار مهم می باشد. در حقیقت با بررسی درست ساختار بینی فرد، پنجاه درصد موفقیت کار تضمین می شود. اگر بیمار تمایل دارد که بینی با جراحی فرم خاصی پیدا کند، میتواند عکسی دقیق از زوایای مختلف بینی دلخواه البته مشابه خودرا برای جراح بینی بیاورد. جراح با بررسی ساختار بینی فرد، مناسب ترین روش جراحی را برای دستیابی به بهترین نتیجه انتخاب خواهد کرد.

 

با توجه به اینکه بینی از اجزای شاخص در صورت انسان می باشد ، لذا داشتن هر گونه ایراد در آن کاملا مشهود بوده و می تواند جذابیت چهره شخص را تحت تاثیر قرار دهد ؛ از این رو عمل جراحی بینی از رایج ترین اعمال جراحی زیبایی به خصوص در کشور ما بوده و اغلب افراد جامعه درصدد رفع ایرادات بینی خود هستند.

 

بنابراین باید دقت شود که برای انجام عمل جراحی بینی در مشهد بهترین جراح بینی در نظر گرفته شود ؛ کسی که دارای بیشترین تجربه در انجام اعمال جراحی بینی در انواع گوناگون بوده و موفقیت های بسیاری را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده باشد ؛ علاوه بر این موضوع ، نکته دیگری که برای کسب نتیجه مطلوب باید مورد توجه قرار گیرد این است که مراقبت های بعد از عمل جراحی بینی را به طور دقیق و صحیح رعایت نمایید.

سن مناسب برای انجام عمل بینی چه زمانی است؟

سن مناسب از نظر حقوقی برای انجام جراحی های زیبایی ۱۸ سال است. پس از گذر از این سن افراد می توانند خود برای انجام جراحی های زیبایی تصمیم بگیرند. اما از لحاظ علمی زمانی فرد می تواند اقدام به جراحی بینی کند که این عضو تا حدی به اندازه ثابت رسیده باشد، چراکه بینی از جمله عضو هایی است که تا انتهای بزرگسالی رشد خواهد کرد. بنابراین زمانی برای این جراحی مناسب است که فرد از لحاظ جسمی رشد لازم را کرده باشد.

تا چه زمانی استفاده از تامپون ضروری است؟

استفاده از تامپون بینی به جهت جلوگیری از ورم و خونریزی بینی پیشنهاد می شود. این تامپون پس از گذشت ۲۴ ساعت از بینی فرد خارج خواهد شد.

گچ بینی باید تا چند روز روی صورت بماند؟

گچی که برای جلوگیری از تحرک روی بینی قرار می گیرد، باید به مدت یک هفته روی صورت باشد.

معاینات بعد از جراحی بینی به چه صورت است؟

بینی عضو حساسی می باشد و جراحی بینی باعث تورم آن خواهد شد. بنابراین انجام مراقبت های بعد از جراحی بینی بسیار حائز اهمیت بوده تا دوره نقاهت به راحتی طی شود. گاهی بعد از عمل بینی جراحی های کوچکی ضرورت پیدا میکند که بدون بیهوشی صورت می گیرد.

دوره ریکاوری چقدر است؟

برنامه ریزی کنید تا یک هفته از کار ، دانشگاه یا سایر موراد کاری خود را مرخصی داشته باشید. هر روز در هفته اول به تدریج احساس بهتری خواهید داشت. یک هفته بعد از عمل ، معمولاً افراد احساس می کنند که دوباره خودشان هستند.

هزینه عمل بینی چقدر است؟

هزینه جراحی زیبایی بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله پیچیدگی عمل جراحی ، هزینه کلینیک و یا بیمارستانی که در آن جراحی انجام می دهید و دستمزد جراح. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از قیمت ها مقاله “هزینه عمل بینی در مشهد سال ۹۹ به چه عواملی بستگی دارد؟” را بخوانید.

آیا بعد از جراحی بینی خونریزی زیادی مشاهده می شود؟ خونریزی چه زمانی متوقف می گردد؟

برخی از بیماران بعد از جراحی بینی مقداری خونریزی را تجربه می کنند. خونریزی می تواند از جلو یا پشت حلق اتفاق بیفتد و این مورد باعث حالت تهوع بیمار می گردد. در برخی موارد از داروهای آنتی امتیک یا همان ضد تهوع استفاده می شود. خونریزی معمولاً بعد از بیست و چهار ساعت از جراحی کاهش می یابد. معمولاً از یک پد مخصوص در زیر بینی استفاده می شود و این پد هر چند ساعت یک بار تعویض می گردد.

 

چه اقداماتی برای کاهش تورم بعد از عمل بینی می توان انجام داد؟

استفاده از کمپرس یخ بر روی بینی در 48 ساعت اول تاثیر بسیار بالایی در کاهش تورم دارد. فعالیت های ورزشی را محدود کرده و تا جای ممکن استراحت کنید. هنگام خوابیدن بعد از عمل بینی سر خود را مقداری بالاتر از حالت عادی قرار دهید. تمامی این اقدامات را می توانید تا یک هفته اول انجام دهید تا به کاهش سریع تر تورم کمک کنید.

 

پس از جراحی بینی چطور باید خوابید؟

برای 48 ساعت بعد از جراحی بینی به بیماران پیشنهاد می شود که هنگام خوابیدن سر بالاتر از سطح بدن قرار گیرد. هنگام خواب به صورت طاق باز از کمپرس های یخ بر روی بینی استفاده شود. در شش هفته اول بعد از عمل جراحی بینی در مشهد نباید به روی شکم خوابید. معمولاً پیشنهاد می شود که در چهار هفته اول بعد از جراحی بینی به پشت یا همان طاق باز خوابید.

عطسه کردن بعد از عمل بینی باید چگونه انجام شود؟

عطسه کردن از اعمال طبیعی و غیر ارادی است که در صورت بروز پس از جراحی بینی ، نیاز است که بیمار به گونه ای آن را کنترل نمایید که به بینی فشاری وارد نگردد ؛ برای این کار باید با دهان باز عطسه کنید. برخی از افراد هستند که بخاطر صدایی که حین عطسه تولید می کنند ، احساس خجالت زدگی داشته و سعی دارند با دهان بسته این کار را انجام دهند ؛ اما در این صورت فشار هوا از راه بینی خارج شده و ممکن است موجب پارگی بخیه ها و بروز خونریزی گردد.