عوامل موثر بر نتیجه عمل جراحی زیبایی بینی

فهرست مطالب

عمل جراحی زیبایی بینی یکی از عمل هایی است که بسیار در بین افراد شایع می باشد . اکثر اشخاص فقط ظاهر و زیبایی بینی برایشان مهم می باشد و برای دیگر موضوعات بینی هیچ اهمیتی قائل نمی شوند . در این جا باید گفت به علاوه جراح بینی خوب در مشهد که در نتیجه جراحی بینی تاثیر گذار می باشد دلایل دیگری هم وجود دارد که در نتیجه جراحی بینی دخیل هستند.

 

عوامل موثر بر نتیجه عمل جراحی زیبایی بینی

امروزه در كشور ما جراحی بينی از رايج ترين عمل های جراحی زیبایی بینی مي باشد. بيشتر افراد تنها به ظاهر و زيبايي بينی توجه دارند و نسبت به مسائل ديگر توجهي ندارند.

 

بینی از سه لایه ی اصلی تشکیل شده است :

  1. پوست و عضلات موجود در لایه ی زیرین پوست .
  2. ساختمان با اسکلت استخوانی-غضروفی بینی که در ناحیه ی پایین غضروف و بالای استخوان قرار دارد .
  3. پوشش داخلی بینی یا مخاط که قسمت داخلی بینی را شامل می شود.

 

در آغاز پوست و لایه عضلانی ( لایه اول ) را از روی اسکلت  غضروفی-استخوانی ( لایه دوم ) بلند کرده و پس از آن بر استخوان و غضروف تغییرات اعمال می شود . می توان گفت روی پوست و عضله به نسبت کمتر کاری انجام می شود و در واقع بر حسب مقدار الاستیسیته بودن پوست ، نسبت به کار اعمال شده بر استخوان و غضروف واکنش نشان می دهد ، روی اسکلت استخوانی-غضروفی خوابیده و در نهایت حالت می گیرد .

 

در بینی گوشتی ، پوست غیر الاستیک کمتربه کاهش حجم جواب می دهد . اما نسبت به تغییر حالت خوب جواب می دهد . لذا اگر در جراحی بینی گوشتی هدف کوچک کردن بینی نباشد ، جراح ماهر می تواند به نتیجه خوبی دست یابد.

 

در بینی استخوانی ، پوست انعطاف پذیر با خاصیت الاستیسیته و جوان و برای اعمال تغییرات جای مانور خوبی دارد . حتی اگر جراح تجربه کمتری داشته باشد ، در جراحی بینی استخوانی می تواند به نتیجه خوبی برسد . اما برای دریافت نتیجه مطلوب در عمل بینی گوشتی مهارت و تجربه جراح بینی بسیار حائز اهمیت می باشد .

 

دومین عاملی که در عمل جراحی زیبایی بینی موثر است ، زیبایی سایر اعضای صورت می باشد . اگر نتیجه حاصل از جراحی بینی متوسط باشد ولی فرد چهره زیبایی داشته باشد ، عمل جراحی رضایت بخش خواهد بود . اما اگر سایر اعضای صورت زیبا نباشد ، پس از جراحی بینی نسبت به تمام جزئیات بینی حساسین نشان می دهند .

 

اشخاصی که چانه شان کوچک یا گونه های Flat ، پشت لب بلند و لب باریکی دارند ، بینی جلو آمده و بیرون زده به نظر می رسد . اگر ایرادات بینی با دقت کامل هم برطرف شود ولی ایرادات دیگر اجزای صورت برطرف نشود ، باز هم نتیجه عمل جراحی زیبایی بینی به خوبی به چشم نمی آید . درواقع کوچک بودن دیگر اجزای صورت سبب می گردد تا بینی بزرگتر به نظر برسد . در بعضی موارد اصلاح چانه و گونه و حتی لب ها ، به صورت غیر مستقیم باعث می شود تا بینی کوچک تر و زیبا تر به نظر آید.

 

عمل بینی در مشهد – دکتر آرش بیرقی طوسی
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دارای دانشنامه برد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی