بزرگ کردن سینه ها ( پروتز سینه )

فهرست مطالب

بزرگ کردن سینه جزء متداول ترین عمل های جراحی زیبایی است . در‌این عمل پروتز های مصنوعی برای افزایش اندازه و بهبود شکل سینه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد . راههای دیگری جهت بزرگ کردن سینه استفاده شده نظیر استفاده از داروهای هورمونی، تزریق ژل که بعلت عوارض متعددی که بوجود می‌آورد روش قابل قبولی نیستند . جدید ترین روش تزریق چربی به درون سینه ها است در‌این روش چربی گرفته شده از بدن خود بیمار به ناحیه پشت سینه و زیر پوست تزریق می گردد با این حال به نظر میرسد که بیشتر جراحان گذاشتن ایمپلنت سینه را بعنوان بهترین روش بزرگ کردن سینه ها می شناسند .

پروتز
پروتز یک کیسه به شکل گرد یا قطره اشکی ( آناتومیک ) است که جنس آن بیشتر سلیکونی می باشد و درون آن را با ژل سلیکونی خاصی پر می کنند برخی پروتز ها داخلشان خالی است که بعدا حین عمل آنان‌را با آب نمک ( نرمال سالین ) پر می‌کنند که از این نوع پروتز کمتر استفاده می شود . اکنون پروتز های ژلی رایج ترین پروتزهای مورد استفاده می باشند . پوشش آنان طوری طراحی گردیده اند که “ پارگی جدار ” و انتشار ژل سیلیکونی ( ژل پر کننده ) را به خارج به حداقل می رسانند . به علت انعطاف پذیر بودن ژل سیلیکونی این نوع پروتز از انواع دیگر پروتزها سینه را طبیعی تر نشان می دهد.

پروتزها با سایز های گوناگون ساخته می‌شوند که مهم‌ترین ویژگی آن ها قطره شان و میزان برجستگی که ایجاد خواهند کرد می‌باشد پس یک پروتز با یک حجم معلوم میتواند با قطر و برجستگی متفاوت ساخته شود با این حساب برای هر شخص با هر شکل و فرم سینه میتوان پروتز مطلوب درست کرد.
تزریق چربی
تزریق چربی یکی از روش های بزرگ کردن سینه می‌باشد که چربی گرفته شده از بدن بعدا انجام تغییرات به تنهایی یا بعد از ادغام با پلاکت غلیظ شده به سینه تزریق می گردد . در درازمدت درصدی از آن جذب بدن شده و اکثرا نیاز به تزریق دوباره دارد . کلا چربی میتواند بین شش ماه تا چند سال در محل تزریق باقی بماند وعارضه خاصی ندارد . شخص کاندید این روش می بایست چربی کافی در زیر پوست داشته باشد . با این روش سینه را بین نیم تا یک سایز میتوان بزرگتر کرد . عمل بزرگ شدن سینه هم با بیهوشی و در اتاق عمل انجام می گردد .

اشخاص مناسب برای این جراحی چه افرادی هستند؟
تمام زنها در هر سنی می تواند این عمل را انجام دهند. این افراد به چند دسته زیر تقسیم می شوند:
۱ – کسانی که بافت سینه شان بصورت دو طرفه و یا یکطرفه رشد کافی نداشته است سینه ها کوچک هستندو شخص از سایز سینه خود رضایت ندارد.
۲ – اشخاصی که بعد از وضع حمل، کاهش وزن شدید و یا افزایش سن، سینه های آنان کوچک و شل وافتاده شده‌است .
۳ – کسانیکه عدم تقارن و اختلاف سایز و اختلاف شکل دو سینه دارا هستند .
۴ – اشخاصی که بعلت سرطان یکی یا هر دو سینه آن ها برداشته شده‌است .
روشهای جراحی
پروتز زیر بافت سینه یا زیر عضله سینه ای بزرگ گذاشته می شود . برای گذاشتن پروتز زیر بافت سینه لازم است که بافت کافی در قسمت بالای سینه ها وجود داشته باشد تا لبه پروتز از زیر بافت معلوم نباشد . این‌که کدام روش بهتر است برای هر بیماری فرق می‌کند پس جراح مبنی بر وضعیت سینه شخص در این زمینه تصمیم می‌گیرد .

محل های متداول برش برای گذاشتن پروتز
چند نوع برش برای گذاشتن پروتز موجود است .
۱ – برش زیر سینه . رایجترین روش است جای زخم بخوبی در زیر سینه نهفته می‌شود و به طول ۶ – ۴ ایجاد می‌شود
۲ – برش بدور هاله سینه . اشکال این برش این است که جای زخم آن میتواند دیده شود . این روش در شرایطی‌که هاله سینه به مقدار کافی بزرگ باشد قابل انجام است .
۳ – برش زیر بغل .از این روش کمتر استفاده می شود . زیرا جای زخم معلوم است و گهگاه پروتز در جای درستش قرار نمیگیرد .
گر چه در بیشتر موارد سایز تقریبی پروتز قبل از عمل مشخص شده اما حین عمل با کمک سایزر ( نوعی پروتز که میتوان آن را تا هر سایزی که بخواهیم باد کرد ) و قرار دادن آن در فضای تولید شده پشت سینه میزان حقیقی و واقعی تر بدست می‌آید .

از این عمل چه انتظاری داریم؟
نتیحه این عمل تولید سینه هایی سفت تر و بزرگتر وخوش فرمتر است . بسته به روش جراحی برای نهایی شدن فرم سینه ها در برخی افراد تا چندین ماه باید حوصله کرد . انجام هر گونه روتوش یا دستکاری دوباره سینه ها یک سال بعد امکانپذیر است .
بزرگ کردن سینه , یک عمل زیبایی جهت بهبود شکل و اندازه سینه است که در آن از دو روش پروتز یا تزریق چربی به سینه برای افزایش اندازه یا اصلاح فرم سینه خانم‌ها استفاده می گردد . برجسته کردن سینه یک عمل پرطرفدار است که میتواند ظاهر خانم‌ها را بهبود ببخشد و به بالا رفتن اعتماد به نفسشان کمک کند . بیشتر اشخاصی که‌این عمل را از انجام داده‌اند معتقدند که‌این عمل تأثیر واقعاً مثبتی بر زندگی آنها داشته است

کسب اطلاعات لازم درباره ی عمل بینی در مشهد