آیا جراحی های همزمان با جراحی بینی را می توان انجام داد؟

فهرست مطالب

متقاضیانی هستند که نیاز به یک جراحی ضروری دارند اما قصد دارند حال که قرار است در جراحی برای آنها از داروهای بیهوشی استفاده شود ، جراحی های همزمان با جراحی بینی را هم در کنار آن انجام دهند فقط برای اینکه یک بار دوران نقاهت و بهبود را سپری کرده و یک بار از داروهای بیهوشی استفاده کنند.

جنبه های مثبت انجام جراحی های همزمان با جراحی بینی :

جنبه های مثبت انجام جراحی های همزمان با جراحی بینی

 

عمل های جراحی ای که اضافه می شود، دوران نقاهت شما را اضافه نمی کند. همچنین باید بدانید که بسته به این که جراحی شما از چه نوعی است می توانید باعث کاهش هزینه ی بستری شدن شما در بیمارستان شود. بعنوان مثال در عمل بینی مردانه ، روند بهبود پس از عمل بینی ممکن است طولانی تر از زنان باشد.

نکته ای که اهمیت دارد این است که بیمه هزینه ی جراحی زیبایی را تقبل نخواهد کرد.

 

همچنین این نکته را هم باید توجه داشته باشید که به دلیل این که احتمال انعقاد خون افزایش می یابد جراحی های زیبایی به طور معمول همزمان با جراحی های ارتوپدیکی که شامل اندام های تحتانی می شود انجام نخواهد شد . گاهی اوقات حتی اتفاقاتی در جراحی ضروری شما پیش می آید که باعث کنسلی جراحی زیبایی می شود مثلا اگر خونریزی خیلی زیاد باشد یا یک اتفاق غیر قابل انتظار در طول جراحی رخ دهد.

 

اگر نسبت به بیماری شما پیش بینی کافی وجود نداشته باشد ممکن است به صلاحتان نباشد که یک جراحی انتخابی انجام دهید.

 

آیا جراحی های همزمان باید در مناطق نزدیک به هم انجام شود؟

بیشتر افرادی که میخواهند جراحی های همزمان را انجام دهندبر روی یک منطقه از بدنشان تمرکز می کنند مثلا تمایل دارند جراحی پلک و لیفت صورت را همزمان با مناطقی که نزدیک هم هستند مثل جراحی بینی ، پروتز چانه ، لیفت صورت یا لیفت ابرو  انجام دهند. باید گفت این جراحی ها مکمل هم هستند چون اگر به صورت همزمان انجام شوند ظاهر کلی صورت تا حد زیادی جوان می شود.

 

چه جراحی هایی را همزمان با جراحی بینی می توان انجام داد؟

چه جراحی هایی را همزمان با جراحی بینی می توان انجام داد؟

انحراف تیغه ی بینی (سپتوپلاستی) :
جراحی انحراف بینی با هدف رفع مشکلات تنفسی همراه با اصلاح کجی ظاهر بینی و به منظور صاف نمودن تیغه ی میانی بینی انجام می شود. پس از جراحی یک اسپلینت موقتی جهت حفظ ساختار جدید در بینی کار گذاشته خواهد شد. در این عمل از بیهوشی عمومی استفاده می شود و امکان انجام آن همزان با جراحی بینی وجود دارد.

 

کوچک کردن شاخک های بینی :

گاها ممکن است این مشکل پیش بیاید که دلیل بزرگی شاخک های بینی آلرژی باشد. با توجه به این نکته که این بخش وظیفه کنترل جریان هوا را دارد در مواردی که نیاز به جراحی پیدا می شود برای کوچک کردن شاخک های بینی اقدام میکنند که این عمل هم می تواند همزمان با عمل جراحی بینی انجام داد.

 

جراحی سینوس ها :

سینوس ها حفره هایی در استخوان صورت هستند که راه به مجازی بینی دارند و در طی شبانه روز ترشحات سینوس ها به حلق و بینی راه پیدا میکنند اما اگر این حفره ها بسته باشند زمان ترشح اختلالاتی ایجاد می شود که بوسیله جراحی آندوسکوپی درمان می شود. خوشبختانه انجام همزمان این عمل با جراحی بینی امکان پذیر است.

 

پروتز گونه :

بوسیله پروتز گونه افرادی که صورت باریکی دارند می توانند گونه های خود را برجسته کرده و به فرم قبلی خود برگردند. این عمل همزمان با عمل بینی قابل انجام است.

 

پروتز چانه :

برای افرادی که در نیمرخ خود بنظر چانه عقب رفته ای دارند پروتز چانه استفاده می شود که می توانید هم در داخل دهان و هم در زیر چانه به کار گرفته شود که همزمان با عمل جراحی بینی قابل انجام است.

 

برداشتن غبغب :

عمل برداشت غبغب معمولا با بیهوشی عمومی انجام می شود و حدودا 2 تا 3 ساعت زمان می برد. در این عمل جراحی برشی در زیر چانه و گوش زده می شود و چربی های اضافه کشیده می شود سپس پوست های اضافه حذف شده و بخیه زده می شود. خبر خوب اینکه این عمل را می توان همزمان با عمل بینی انجام داد.

 

جراحی پلک :

عمل جراحی پلک با بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی انجام می شود در این عمل با برش هایی که بر روی خطوط پلک ها زده می شود چربی و پوست اضافه برداشته می شود و سپس بخیه زده می شود و قابلیت انجام آن همزمان با عمل بینی وجود دارد.

 

جراحی گوش :

جراحی گوش به منظور کوچک شدن گوشی های بزرگ و یا اصلاح گوش های آسیب دیده و از فرم در رفته انجام می شود که هم با بی حسی موضعی و هم بی بیهوشی عمومی انجام می شود.

 

تزریق چربی :

تزریق چربی فرآیندی است که در آن چربی از قسمتی از بدن خود بیمار برداشته می شود و پس از آن که به خوبی تصفیه و پاکسازی شد، به محل مورد نیاز تزریق می شود.

 

لیفت پیشانی :
در عمل لیفت پیشانی چین و چروک های روی پیشانی به وسیله ی کشیدن پوست صاف شده و ابروهای افتاده بالا آورده می شود.روش های مختلفی برای انجام این فرآیند وجود دارد.