عمل بینی مردانه چه تفاوتی با عمل بینی زنانه دارد؟+عوارض و هزینه عمل

فهرست مطالب

عمل بینی مردانه نوعی جراحی بینی می باشد که امروزه در میان آقایان طرفدارای بسیاری دارد. این در حالیست که آقایان بر عکس خانم ها تنها برای رفع ایرادات بینی خود به عمل بینی اقدام می کنند و خواستار تغییرات چندانی در بینی خود نمی باشند. در عمل بینی مردانه حفظ تناسب بینی با سایر اجزای صورت یک امر اساسی به شمار می رود. همچنین این نکته نیز حائز اهمیت می باشد که اکثر مردان در خاورمیانه دارای پوستی ضخیم می باشند که تحت عنوان بینی گوشتی طبقه بندی می شوند که این ضخامت زیاد پوست باعث ایجاد تورم زیاد و ظرافت کمتر می گردد.

از جمله مشکلات شایعی که مردان را ناچار به انجام عمل بینی می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

بزرگی سوراخ بینی

نوک بزرگ و کروی شکل

پل بینی مسطح و گسترده

علاوه بر این بسیاری از مردان در تنفس با بینی خود دچار مشکل می باشند به همین علت در جراحی بینی مردان باید به راه هوایی بینی آن ها توجه کرد. اصلاح مشکلات تنفسی که علت ایجاد آن ها حفره ها با پره های منحرف، افتادگی دریچه تنفسی یا توربین هیپرتروفی می باشند، می توانند همزمان با جراحی زیبایی بینی صورت گیرد. جهت آشنایی بیشتر با عمل بینی مردانه با این مقاله از سایت دکتر بیرقی طوسی همراه باشید.

جراحی بینی مردانه

جراحی بینی مردان

امروزه در میان آقایان، جراحی زیبایی بینی طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. در جراحی بینی، جنسیت، فاکتور بسیار مهمی می باشد که در نوع جراحی بینی اعم از درمانی، زیبایی و یا هر دو تاثیر به سزایی می گذارد. در عمل بینی مردانه به منظور حفظ ظاهر و جذابیت مردانه، فاصله بین لب و بینی باید استاندارد باشد و نباید قوس ایجاد شده در پشت بینی زیاد باشد. جراحی بینی درمردان باید به گونه ای کاملا طبیعی صورت گیرد و تمرکز جراح، صرفا بر روی رفع ایرادات بینی باشد. ایجاد فرم قوس دار ظریف و سربالا برای بینی آقایان به هیچ عنوان منطقی و اصولی نمی باشد و هرگز توصیه نمی شود. آقایانی که بینی آن ها به صورت عروسکی و سربالا عمل شده است اغلب پس از مدتی از ظاهر خود ناراضی بوده و از انجام عمل بینی پشیمان شده اند.

مشکلات شایع بینی در مردان

عمل بینی مردانه عکس

از جمله شایع ترین مشکلات بینی مردان می توان به موارد زیر اشاره نمود.

نوک سر پایین

شکستگی بینی

بزرگی سوراخ بینی

نوک بزرگ و کروی شکل”

پل بینی مسطح و گسترده

بینی با فرو رفتگی بیش از حد

دارا بودن قوز استخوانی بر روی بینی

ویژگی های بینی مناسب برای مردان

ویژگی بینی مناسب مردان

بینی مناسب مردان، دارای ویژگی های خاص خود می باشد که این ویژگی ها عبارت اند از:

بینی مردان باید درازتر از بینی زنان باشد.

پل بینی مردان باید مقاوم تر و بلندتر باشد.

بین لب بالا و بینی مردان زاویه حادتر باید تشکیل شود.

میان بینی و پیشانی مرد نسبت به زنان باید زاویه حادتری ایجاد شود.

بینی مردان باید دارای استخوان های سفت تر و غضروف های مقاوم تر باشد.

عمل بینی مردانه طبیعی

برای اغلب مردان که قصد انجام عمل بینی را دارند، طبیعی بودن بینی برایشان اهمیت بالایی دارد. جراحی بینی مردانه طبیعی میبایست به نحوی انجام شود تا بدون این که بینی فرد حالت زنانه به خود بگیرد، قوس بینی و یا مشکلات دیگر آن اصلاح و رفع گردد.

بینی مردانه طبیعی دارای مشخصه های خاصی هستند : معمولا تیغه بینی با زاویه 90 درجه و صاف مابین نوک بینی و لب بالایی است. جراحی بینی طبیعی امروزه یکی از متداولترین و بهترین روش های جراحی بینی است زیرا از نظر تنفسی عملکرد بالاتری برای فرد ایجاد می کند.

عمل بینی گوشتی مردانه

امکان جراحی بینی گوشتی هم در مردان و هم در زنان وجود دارد. از آنجایی که افراد بیشتر دارای بینی گوشتی هستند بهمین دلیل عمل بینی مردانه گوشتی بیشتر در مردان انجام می شود. علت نامگذاری بینی گوشتی به دلیل غضروف های نازک و پوست ضخیم بینی است.

عمل بینی گوشتی در مردان نسبت به زنان متفاوت است و مردان علاقه ای ندارند که بینی آنها حالت فانتزی یا عروسکی داشته باشد، بالعکس تمایل مردان آن است  که بینی آنها حالت طبیعی داشته باشد. بهمین دلیل عمل بینی گوشتی مردانه با توجه به اینکه درنهایت فرم بینی طبیعی است از سختی و پیچیدگی های کمتری برخوردار است.

عمل بینی مردانه فانتزی

در مدل بینی فانتزی سوراخ های بینی کوچک است و تنفس به سختی انجام خواهد شد که البته از لحاظ پزشکی استاندارد نیست. همچنین نوک بینی سربالا بوده و تیغه بینی غیرطبیعی است. خانم ها به ندرت از مدل بینی فانتزی استقبال میکنند و البته این مدل بینی برای آقایان مناسب نیست.

عمل بینی مردانه نیمه فانتزی

در فرم بینی نیمه فانتزی، نوک بینی بالا است و قوس کمتری روی تیغه مشاهده می شود اما نسبت به مدل فانتزی کمتر است. در عمل بینی نیمه فانتزی مردانه تیغه بینی نسبت به بینی طبیعی طریف تر است. درحقیقت این مدل ماین مدل طبیعی و فانتزی قرار دارد که البته برای خانم ها بیشتر و بهتر استفاده می شود تا آقایان و مردان زیاد این مدل را انتخاب نمی کنند.

اقدامات قبل از عمل بینی مردانه

زیباترین بینی مردانه

انجام آزمایش خون و سی تی اسکن ضروری می باشد.

در صورت مصرف هر نوع دارو، حتما جراح خود را مطلع سازید.

مشاوره با جراح بینی قبل از جراحی بینی ضروری می باشد.

دو هفته قبل از جراحی زیبایی بینی، از استعمال دخانیات و مشروبات الکلی اجتناب ورزید

 

بهترین دکتر عمل بینی مردانه

جراح در عمل بینی مردان

بهترین جراح بینی باید بین جراحی بینی زنان و مردان تفاوت قائل شود و نباید هردو نوع جراحی بینی را با یک شیوه و با نتیجه نهایی یکسان به پایان رساند، او باید با هدف حفظ جذابیت ظاهری چهره مردانه که از مهم ترین فاکتور های جراحی بینی مردانه به شمار می رود، میان بینی و دیگر اجزای صورت تناسب برقرار کند. به همین علت انتخاب بهترین جراح بینی در رسیدن به نتیجه دلخواه در عمل بینی مردان بسیار اثرگذار می باشد.

زمان و روش عمل بینی

زمان و روش جراحی

عمل بینی در مردان که تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد به مدت 2 ساعت طول می کشد. در طول زمان جراحی بینی، پزشک جراح برش ها را در داخل و یا بیرون بینی ایجاد می کند تا بافت های نرم را از ساختار زیرین پوست بینی جدا کند و به راحتی تغییر شکل بینی را انجام دهد. در برخی از موارد، می توان از غضروف دیگر بخش های بدن استفاده کرد و غضروف جدا شده را برای اصلاح شکل بینی در بینی قرار داد.

مراقبت های پس از عمل بینی مردانه

مراقبت پس از عمل

پس از عمل بینی، برای اینکه بهبودی زودتر حاصل گردد انجام مراقبت هایی مورد نیاز می باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

چگونگی تمیز کردن بینی

مواقعی که نیاز به تمیز کردن بینی می باشد می توان پنبه ای را به آب اکسیژنه آغشته کرد و سپس با استفاده از گوش پاک کن، قسمت بیرونی بینی را تمیز کرد. تمیز کردن هر روزه بینی پس از برداشتن پانسمان ضروری است چرا که اگر مرتب تمیز نشود چربی روی بینی سبب می شود ورم آن دیرتر از بین برود.

استراحت

پس از انجام عمل بینی، باید روز اول را در استراحت مطلق به سر برد. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که نباید به صورت کامل دراز کشید بلکه باید به صورت نیمه نشسته باشد. علاوه بر این داشتن استراحت نسبی تا یک هفته بعد از عمل ضروری می باشد. در زمان استراحت از پایین نگه داشتن سر و بلند کردن اجسام سنگین پرهیز کنید.

استحمام پس از جراحی بینی

استحمام قبل از برداشتن گچ بینی باید به صورتی باشد که سر و صورت خیس نشود به همین علت در صورت نیاز فقط اجازه دارید بدن خود را بشویید. البته دوش گرفتن امری مضر می باشد و شما باید از وان استفاده کنید و یا با استفاده از یک ظرف بر روی بدن خود آب بریزید. توجه داشته باشید که در این مدت در محیط های خیلی گرم و دارای بخار قرار نگیرید تا پانسمان بینی خیس نشود و همچنین بینی ورم نکند.

تغذیه بیمار

به مدت 6 ساعت پس از عمل نباید چیزی میل شود، در غیر این صورت بیمار دچار تهوع و استفراغ می شود. پس از گذشت ۶ ساعت بیمار می تواند مقداری آب بنوشد و اگر مشکلی وجود نداشت می تواند پس از گذشت ۱۵ دقیقه کمی آب میوه بنوشد. از روز دوم اجازه خوردن غذا های نرم را دارید. توجه داشته باشید که باید از خوردن غذا هایی که نیاز به جویدن دارند اجتناب کنید چرا که جویدن، سبب آسیب رساندن به بینی می شود.

عوارض عمل بینی در مردان

عمل بینی مردانه مشهد

جراحی زیبایی بینی یک جراحی بدون عارضه می باشد. اما همیشه دوره ای کوتاه مدت تورم و کبودی پس از جراحی بینی وجود دارد که این نوع عارضه ها موقتی بوده و در مدت زمان بسیار کوتاه رفع می شود. اما برخی دیگر از عوارض عمل بینی ناشی از عمل جراحی می باشد که از جمله آن ها می توان به عدم قرینگی، اختلالات تنفسی و کوچک شدن بیش از حد اشاره کرد که این نوع عوارض دراثر انتخاب نادرست جراح و افراد غیرمتخصص ایجاد می شوند.

تفاوت عمل بینی مردانه و زنانه

بینی مردان

سن اولین تفاوت در روند قبل و بعد ازعمل بینی مردانه می باشد. زیبایی بینی در مردان از سن 18 سالگی شروع می شود. در مردان، روند بهبود پس از عمل بینی ممکن است طولانی تر از زنان باشد. مردان از پوستی ضخیم تر و چرب تر برخوردار می باشند. با توجه به این ویژگی، روند بهبود کبودی و ورم که در مردان پس از عمل بینی به وجود می آید، طولانی تر از زنان خواهد بود. قبل از بیهوشی جراحی بینی مردانه، آزمایش های روتین و بیوشیمی، هموگرام، PTT – PTZ – APTT، تشخیص گروه خونی جهت بررسی لخته شدن خون صورت می گیرد. اگر فرد بیش از 40 سال سن داشته باشد، انجام رادیوگرافی قفسه سینه و الکتروگرافی قلب نیز هزینه جراحی را افزایش می دهد.

هزینه عمل بینی گوشتی مردانه

تعیین قیمت عمل بینی مردانه به عوامل مختلفی بستگی دارد. تجربه و تخصص جراح از مهمترین عواملی است که در نتیجه عمل بینی هم بسیار تاثیرگذار است بنابراین حتما باید جراح باتجربه ای را برای خود انتخاب کنید. همچنین میزان سختی و پیچیدگی عمل، مشکلات و نوع بینی، انجام جراحی های همزمان با عمل بینی، هزینه کلینیک و بیمارستان محل جراحی و … از دیکر عوامل تعیین کننده هزینه عمل بینی گوشتی مردانه هستند.

سخن پایانی

همان طور که در مطلب بالا گفته شد امروزه عمل بینی در بین مردان جامعه رواج یافته است. اکثر مردان برای رفع مشکلات تنفسی و آسیب هایی که به بینی آن ها وارد شده اقدام به عمل بینی می کنند. در این نوع عمل باید به تناسب بینی با صورت و حفظ جذابیت چهره مردان توجه کرد چرا که حفظ جذابیت در مردان امری بسیار مهم می باشد. انتخاب جراح مناسب به انجام این امر کمک بسیاری می کند.

مردانی نیز می باشند که قصد انجام عمل بینی فانتزی را دارند و یا بینی خود را به حالت فانتزی عمل کرده اند. که این کار کاملا اشتباه می باشد و ممکن است در طی زمان باعث ایجاد احساس پشیمانی در آن ها شود. بینی ای مناسب مردان می باشد که ویژگی های گفته شده در مطلب بالا دارا باشد.

bmc.org : منبع