عمل بینی فانتزی دخترانه (عروسکی) + عکس مدل بینی فانتزی طبیعی

فهرست مطالب

عمل بینی فانتزی یکی از محبوب ترین جراحی های پلاستیک در ایران می باشد. جراحی بینی نوعی عمل زیبایی است که با هدف تغییر فرم بینی انجام می شود. تعداد افرادی که جراحی بینی فانتزی را انتخاب می کنند کم نبوده است. برای این نوع عمل زیبایی باید توجه داشته باشید، بینی شما متناسب با اجزای صورت و فرم صورت شما باشد.

در این مقاله در خصوص مدل بینی فانتزی صحبت شده است تا افرادی که قصد انجام جراحی بینی را دارند با آگاهی بیشتری برای عمل اقدام کرده و جراحی رضایت بخشی داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید…

عمل زیبایی بینی چیست؟

جراحی زیبایی بینی که با نام رینوپلاستی نیز شناخته می شود یکی از رایج ترین اعمال جراحی پلاستیک می باشد. در این جراحی ظاهر و فرم بینی متناسب با صورت تغییر کرده و مشکل تنفسی یا ناهنجاری های ناشی از آسیب دیدگی یا نقص هنگام تولد برطرف میشود.

عمل بینی فانتزی دخترانه

رینوپلاستی می تواند باعث کوچک یا بزرگ شدن بینی شده، شکل نوک بینی و پهنای بینی را تغییر داده، سوراخهای بینی را جمع تر و زاویه بین لب فوقانی و بینی شما را تغییر دهد.

 

هدف از عمل زیبایی بینی چیست؟

اهداف هر کدام از بیماران که قصد عمل رینوپلاستی را دارند متفاوت است. جراح بینی با تغییر شکل ساختار بینی از جمله استخوان، غضروف و پوست، می تواند به یک یا چند مورد از موارد زیر دست یابد :

  • صاف کردن بینی کج
  • حل مشکلات تنفسی
  • اصلاح اندازه نوک بینی حجیم
  • صاف کردن برجستگی در پل بینی
  • کاهش طول بیش از حد نوک بینی
  • بازیابی تقارن پس از آسیب دیدگی
  • باریک کردن بینی متناسب با صورت
  • کوچک کردن بینی متناسب با صورت

انواع عمل بینی

جراحی زیبایی بینی باید طوری انجام شود که بینی عمل شده با سایر اجزای صورت متناسب بوده و در نگاه اول ظاهر مصنوعی و غیر طبیعی را در چشم بیننده تداعی نکند. اکثر مراجعین به مطب دکتر بیرقی طوسی خواهان مدل بینی طبیعی یا نیمه فانتزی هستند که در زیر انواع مدل بینی توضیح داده می شود.

  • عمل بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی

منظور از عمل بینی طبیعی این است که اشکالات ظاهری بینی مانند قوز بینی، افتادگی نوک بینی، انحراف ظاهری، پهنای نوک بینی به نحوی برطرف می شوند که فرم بینی در عین حال که زیبا تر می شود، ظاهری مصنوعی پیدا نمی کند و بیننده در نگاه اول متوجه عمل آن نمی شود.

بینی های طبیعی علاوه بر حفظ تناسب اجزای صورت عموما از عملکرد بهتری برخوردار هستند و سلامتی شخص بعد از عمل جراحی حفظ خواهد شد. این مدل بینی مورد پسند اکثر آقایان و خانوم ها قرار می گیرد.

 

  • عمل بینی نیمه فانتزی

منظور از بینی نیمه فانتزی مدلی است که ضمن حفظ تناسب سایز و شکل بینی با سایر اجزای صورت، نوک بینی کمی از حالت طبیعی سر بالاتر و قوس پشت بینی نیز کمی بیشتر می باشد. در این مدل پهنای بینی از روبرو و سایز سوراخ ها نیز کمی از حالت طبیعی باریکتر خواهد بود.

مدل نیمه فانتزی هر چند مقداری کوچکتر و ظریف تر از مدل طبیعی است اما باید به خاطر داشت که عملکرد تنفسی بینی ممکن است به اندازه مدل طبیعی، کاملا مطلوب نباشد هر چند اکثریت مطلق افرادی که توسط دکتر بیرقی تحت این نوع عمل جراحی قرار می گیرند نیز عملکرد تنفسی طبیعی و راحت دارند. تقریبا نیمی از خانم های متقاضی عمل جراحی زیبایی بینی خواهان بینی نیمه فانتزی هستند.

 

  • عمل بینی فانتزی

برخی از متقاضیان عمل جراحی زیبایی بینی خواهان مدل های غیر طبیعی بینی هستند. از مشخصات این مدل ها بالا رفتن زیاد نوک بینی، قوس بیش از اندازه در پشت بینی، فرو رفتگی زیاد ناحیه پره های بینی و کوچک شدن زیاد سایز بینی است.

عمل بینی فانتزی عروسکی

نتیجه این عمل ها این است که بعد از عمل در نگاه اول ظاهر غیر طبیعی و به اصطلاح “عملی” بینی مشهود و نمایان است. این موضوع شاید در کوتاه مدت و به خصوص در سنین کمتر برای برخی مطلوب  باشد ولی در دراز مدت موجب نارضایتی و گاهی انگشت نما شدن شخص شده و بعد از چند سال این افراد به دنبال عمل ترمیمی بینی و اصلاح شکل “غیر طبیعی” بینی خود خواهند بود. به علاوه اکثر این افراد دچار مشکل تنفسی و بویایی خواهند شد که عوارض ناشی از این عمل “غیر اصولی” را مضاعف خواهد کرد.

 

جراحی بینی فانتزی چه تفاوتی با طبیعی دارد؟

در عمل بینی فانتزی، بینی کوچک تر شده، نوک بینی با کمی قوس و به صورت سربالا شکل می گیرد. اما در بینی طبیعی، بینی زیبایی ظاهری خود را حفظ کرده و در عین حال اصلاً مشخص نیست که عمل بینی بر روی آن صورت گرفته است.

در بینی طبیعی سایز بینی زیاد کوچک نمی شود. قوس به سمت بالا وجود ندارد و تیغه بینی کم تر تراشیده می شود. مهمترین تفاوت بین عمل بینی طبیعی و عمل بینی فانتزی زاویه ای است که نوک بینی با لب بالا به خود می گیرد.

معمولاً در جراحی فانتزی زاویه میان لب حدود 105 درجه است و بینی کمی سر بالاتر می باشد، اما درجراحی بینی های طبیعی زاویه میان لب بالا و سر بینی حدد 90 درجه است.

با توجه به تفاوت هایی که بین جراحی طبیعی و فانتزی وجود دارد به متقاضیان عمل زیبایی توصیه می شود انتخاب نوع جراحی فانتزی یا طبیعی را به عهده جراح بگذارید زیرا این جراح بینی می باشد که با توجه به تجربه و مهارت های بالایی که دارد تشخیص می دهد که چه نوع جراحی برای شما مناسب است.

 

مراقبت های بعد از عمل بینی فانتزی

برخی از افراد به اشتباه گمان می کنند که انتخاب بهترین جراح عمل بینی در مشهد یا شهری که در آن سکونت دارند تضمین کننده یک نتیجه خوب برای آن ها خواهد بود، باید بگوییم با اینکه مهارت و تجربه جراح بینی تاثیر زیادی در نتیجه جراحی بینی دارد اما کافی نیست، برای دستیابی به بهترین نتایج باید نکاتی را بعد از این جراحی زیبایی رعایت کنید که تعدادی از آن ها شامل موراد زیر می باشند :

  1. قرار دادن دو بالشت در زیر سر در هنگام استراحت
  2. مصرف منظم داروهای تجویز شده توسط جراح بینی
  3. پرهیز از خیس نمودن پانسمان بعد از عمل بینی، به دلیل پیشگیری از بروز تورم در بینی
  4. پرهیز از مصرف الکل و استعمال دخانیات حداقل به مدت 2 هفته بعد از جراحی
  5. رعایت رژیم صحیح غذایی و شروع برنامه غذایی با مایعات و پرهیز از خوردن غذاهای سفت

رعایت موارد مذکور منجر به تسریع روند بهبودی شده و دستیابی به نتیجه قابل قبول از جراحی بینی را افزایش می دهد. 

توجه داشته باشید بعد از جراحي بيني فانتزی نیز مانند تمامی جراحی های بینی، نوک بینی به مدت حداقل 6 ماه متورم خواهد بود، بنابراین برای مشاهده نتیجه قطعی جراحی می بایست حداقل به مدت یک سال صبر کرد.

 

سخن پایانی

عمل بینی فانتزی نوعی جراحی بینی می باشد که در آن تغییرات عمده ای نظیر ایجاد قوس پشت بینی، بالا رفتن نوک بینی و… بر روی بینی صورت می گیرد و اصطلاحا بینی فرم عروسکی پیدا می کند.

این عمل از مزایا و معایبی برخوردار می باشد به همین علت باید در هنگام اقدام به عمل جراحی بینی فانتزی با تغییراتی که بر روی بینی صورت می گیرد کاملا آشنا باشید و مراقبت های لازم بعد از عمل را بدانید. دکتر بیرقی طوسی قبل از عمل به مراجعه کننده درمورد نکات مورد توجه برای عمل بینی مشاوره می دهد تا با آگاهی کامل اقدام به جراحی بینی کنند و در نهایت از نتیجه جراحی راضی باشند.