مدت زمان عمل بینی چقدر است؟

فهرست مطالب

بعضا برای افرادی که میخواهند تصمیم به عمل بینی بگیرند سوالات مختلفی پیش می آید از جمله این که : مدت زمان عمل بینی چقدر است؟ و یا دوره نقاهت بعد از عمل بینی چه مدت طول می کشد؟ پس از انجام عمل بینی چند روز باید بستری شویم؟ پس از عمل بینی کی مرخص خواهیم شد؟ عمل بینی چقدر طول میکشه خوب بشه؟ و سوالاتی از این دست. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد این سوالات با هم صحبت کنیم…

 

مدت زمان عمل بینی به چه عواملی بستگی دارد؟

  • نوع بینی : بینی هایی که غضروف های ضعیفی دارند و یا نیاز به انجام پیوندهای غضروفی وجود دارد عمل جراحی در مدت زمان طولانی تری انجام می شود.
  • نوع جراحی : انتخاب روش باز و یا روش بسته توسط جراح و همچنین سابقه فرد متقاضی عمل بینی در مدت زمان عمل بینی تاثیرگذار خواهد بود.
  • مهارت جراح : طبیعتا هر چه جراح تجربه بیشتری داشته باشد و ماهر تر باشد عمل بینی در مدت زمان کمتری انجام خواهد شد.

 

عمل بینی چند ساعت طول می کشد؟

مدت زمان عمل بینی - عمل بینی چند ساعت طول می کشد؟

یکی از سوالات متداولی که متقاضیان عمل بینی از جراح خود می پرسند این است که عمل بینی چند ساعت طول می کشد؟ در پاسخ باید گفت مدت زمان عمل بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد و با توجه به نوع عمل ممکن است طولانی تر شود بعنوان مثال در عمل ترمیمی بینی با توجه به این که سختی ها و پیچیدگی های خاص خود را دارد طبیعتا از عمل بینی اول طولانی تر خواهد بود.

جالب است بدانید که مدت زمان عمل بینی گوشتی نیز نسبت به عمل بینی استخوانی بیشتر است. نکته ای که در این مورد حائز اهمیت است آن است مهارت و تجربه جراح در میزان زمان عمل بینی تاثیرگذار خواهد بود اما اگر بخواهیم روال معمول را بگوییم هر عمل بینی ممکن است بین 1 تا 3 ساعت طول بکشد.

همچنین جراحی انحراف بینی ، بسته به شرایط بیمار و میزان شدت انحراف حدودا بین 30 تا 90 دقیقه ممکن است زمان ببرد.

شرایط بیهوشی عمل بینی چگونه است و چقدر زمان می برد؟

بیهوشی در جراحی بینی - مدت زمان عمل بینی

با شروع عمل جراحی بینی ، جراح فرد متقاضی را بیهوش می کند. در طول عمل مرتبا فشار خون و نبض و علائم حیاتی شما توسط دستگاه های پیشرفته که به بدن شما متصل شده اند بررسی و کنترل می شود. این کار توسط متخصص بیهوشی در اتاق عمل انجام می شود و همه چیز را تحت کنترل دارد.

دقایقی بعد از پایان یافتن عمل جراحی بینی شما به هوش آمده و به بخش ریکاوری منتقل خواهید شد. مدت زمان بیهوشی بستگی به مدت زمان عمل دارد اما بیهوشی عمل بینی معمولا بین 1/5 تا 3 ساعت ممکن طول بکشد.

 

مدت زمان عمل بینی استخوانی چقدر است؟

مدت زمان عمل بینی استخوانی

وجود قوز بینی و یا داشتن انحراف بینی در مدت زمان عمل بینی استخوانی تاثیرگذار است بنابراین زمان عمل بینی استخوانی بستگی به تغییراتی دارد که قرار است روی بینی شما اعمال شود. عمل بینی استخوانی مشکلات و سختی عمل بینی گوشتی را ندارد و کمتر از آن طول می کشد. به طور معمول عمل بینی استخوانی حدود 1 تا 1/5 ساعت زمان خواهد برد.

 

عمل شکستگی بینی چند ساعت زمان می برد؟

مدت زمان عمل بینی - شکستگی بینی

نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که اگر فقط میخواهید درمان شکستگی بینی انجام شود بین 5 تا 7 روز میبایست از زمان شکستگی گذشته باشد اما اگر قصد دارید همزمان با عمل شکستگی بینی , عمل زیبایی بینی هم انجام شود حداقل باید 6 ماه از زمان شکستگی بینی بگذرد. بستگی به میزان شکستگی ، عمل بینی شکسته حدود 2/5 الی 3 ساعت طول می کشد.

 

عمل بینی چند روز بستری دارد؟

پس از عمل بینی در همان روز از کلینیک یا بیمارستان مرخص خواهید شد و عمل بینی احتیاجی به بستری شبانه در بیمارستان ندارد.

 

چند ساعت بعد از عمل بینی مرخص میشیم؟

در صورت عادی بودن علائم حیاتی و حال عمومی فرد متقاضی عمل بینی ، به طور معمول 5 تا 6 ساعت پس از عمل بینی از بیمارستان مرخص خواهید شد.

 

چند روز مرخصی برای عمل بینی لازم است؟

چند روز مرخصی برای عمل بینی لازم است؟ - مدت زمان عمل بینی

پس از انجام عمل جراحی بینی معمولا لازم است حداقل یک هفته از محل کار خود مرخصی بگیرید. اما مراقبت های پس از عمل بینی را باید به مدت یک ماه حتما رعایت کنید.

 

عمل بینی چقدر طول میکشه خوب بشه ؟

عمل بینی چقدر طول میکشه خوب بشه ؟ - مدت زمان عمل بینی

دوره نقاهت عمل بینی یک هفته است و تا زمان برداشتن آتل بینی زمان خواهد برد. پس از آن لازم است تا یک ماه مراقبت های بعد از عمل را بطور صحیح رعایت کنید. در بینی های استخوانی معمولا 6ماه تا یکسال زمان می برد که ورم بینی خوابیده و نتیجه عمل مشخص شود اما این زمان برای بینی های گوشتی خصوصا این که اگر پوست ضخیم تر داشته باشند طولانی تر است و مشخص شدن نتیجه عمل بینی گوشتی حداقل 1 تا 2 سال زمان بر خواهد بود.

دکتر آرش بیرقی طوسی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

دکتر آرش بیرقی طوسی - مدت زمان عمل بینی
جراح عمل بینی در مشهد

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دارای دانشنامه برد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی